Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyre erősebb autókat akar a nép
2019-ben egymást követő tizedik alkalommal nőtt a Németországban forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye – most az átlag 158 lóerő. Ebben a fejlődésben az SUV-k is szerepet játszanak.
A német autópiacon tavaly is a nagyobb teljesítményű modellek iránt érdeklődtek az ügyfelek. A 2019-ben nyilvántartásba vett újautók átlagosan 158 lóerő teljesítménnyel bírtak – áll a Duisburg-Essen Egyetem tanulmányában. Ez az érték 4,4%-kal nagyobb, mint egy évvel korábban, és sorozatosan ez már a tizedik év, melyet a növekedés jellemez.
A kutatás vezetője, Ferdinand Dudenhöffer becslése szerint a mérleget a nehezebb SUV-k és a plug-in hibridek billentették ennyire el. Az újonnan eladott SUV-k átlagosan 172, míg a hibridek 194 lóerős teljesítménnyel rendelkeznek. Mivel a hibrideknek legalább két motorjuk van – a belső égésű motor mellett további elektromos motorok is hajtják őket – nő a rendszer teljesítménye, csakúgy, mint a jármű súlya is.
Figyelni kéne a környezetre
Dudenhöffer figyelmeztette azonban többek között a Mercedest és a BMW-t is arra, hogy a túl erős plug-in motorokat nem mindenki fogadja el. A szakértők szerint a túl nagy teljesítményű hibridek újabb klímavitákat indíthatnak, így talán a gyártóknak le kellene mondaniuk a nagy szörny-SUV-k forgalmazásáról.
Mások a bonus-malus besorolási rendszer bevezetését szeretnék, mellyel a nagyobb fogyasztású autók drágábbá válnának. Az óhajok és a valóság azonban most jobban elkülönülnek az autógyártóknál, mint eddig bármikor. A plug-in hibridek csak akkor válhatnak környezetbaráttá, ha a megtett távjuk nagy részét zöld áram által hajtott elektromos módban teszik meg. Ezt azonban jelenleg nem is ellenőrzik és nem is ösztönzik – írta az Automobilwoche.