Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autonóm teherautót tesztel valódi forgalomban az MAN
2024.04.23 07:17Összefog a Volvo és a CATL
2024.04.23 06:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Drasztikus leépítés jöhet a német autóiparban
Drasztikus létszámleépítést vár a német autóiparban a koronavírus-járvány következményei miatt a CAR járműipari kutatóintézet igazgatója. A kutatóintézet szerint a probléma nem a német autógyártók túltermelésében rejlik, hanem az autók iránti folyamatos keresletcsökkenésben.
Az új autók iránti kereslet az idén 15 százalékkal csökkenhet, a járműiparban pedig százezernél is több munkahely szűnhet meg a koronavírus-járvány miatt Németországban - fejti ki Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem járműipari tanszékének a professzora, az egyetem CAR (Center Automotive Research) kutatóintézetének igazgatója a német dpa hírügynökségnek bemutatott tanulmányában.
A prognózis szerint a német autóipart jelenleg évi 1,3-1,7 millió autós többletkapacitás terheli. A részmunkaidős foglalkoztatás állami támogatása csak átmenetileg fogja tudni áthidalni a nehézségeket. Ekkora nagyságrendben ugyanis egyetlen vállalat sem képes éveken át magával hordozni a többletkapacitás terheit. Dudenhöffer szerint ezért a jelenleg a német autóiparban az autógyárakkal és beszállítóikkal együtt meglévő 830 ezer munkahelyből több mint százezret sodort veszélybe a koronavírus-válság. „Mégpedig optimista feltételezésekkel élve” - jegyezte meg.
A tartós keresleti probléma az ok
A német autóipar tavaly 4,7 millió autót gyártott a 2018-as 5,1 millió után. Ferdinand Dudenhöffer az idén Németországban az eladások 15 százalékos csökkenését várja. Kínában a prognózisa szerint 20 százalékos lesz a visszaesés, 25 százalékos Franciaországban és az Egyesült Államokban, Olaszországban pedig 30 százalékos.
A németországi autógyártás volumene ezért optimista feltételezésekkel élve 3,8 millióra csökkenhet az idén, de akár 3,4 millióra is. „Az ok nem a beszállítói lánc problémáiban, hanem a hiányzó keresletben rejlik” - hangsúlyozta. „Az autóipar akut, tartós keresleti problémával küzd.” Rámutatott: az Egyesült Államoknak tíz évig tartott behoznia a 2009-es válságban elszenvedett visszaesést. Hasonlóképpen Európában sem lehet majd gyors talpra állásra számítani a koronavírus-válság után. A kereslet élénkítésére Ferdinand Dudenhöffer az áfa eltörlését, vagy egyesen negatív áfa bevezetését javasolja.