Elemzések Bezárja ózdi alkatrészgyárát a Johnson Electric – ez történt a 13. héten

Bezárja ózdi alkatrészgyárát a Johnson Electric – ez történt a 13. héten

Végh Martin | 2021.04.06 07:22

Bezárja ózdi alkatrészgyárát a Johnson Electric – ez történt a 13. héten

Fotó: Facebook/JohnsonElectricGroup

Bezárja ózdi, mintegy nyolcszáz embernek megélhetést nyújtó telephelyét a Johnson Electric, ami többek között az autóiparnak szállít elektromos alkatrészeket. A Volkswagen névváltoztatással viccelte meg a világot, a Daimler a tervezettnél korábban beszüntetné a belső égésű motorral szerelt autók gyártását, a Stellantis pedig több üzemét is leállította. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Bezárja a csaknem 800 embert foglalkoztató ózdi autóipari alkatrészgyárát a Johnson Electric. A 2022-ben befejeződő termelésleépítés nem érinti a vállalat hatvani egységét.

A Rába idén nem fizet osztalékot, helyette eredménytartalékba helyezi a 2022. évi eredményét.

Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem. Az állami támogatást élvező projektben a német autóipari beszállító veszprémi és budapesti fejlesztési központjai vesznek részt.

A Schaeffler Csoport célja, hogy 2030-ra minden helyszínén megvalósítsa a karbonsemlegességet. Ennek megfelelően a vállalatcsoport magyarországi telephelyein is fenntarthatósági beruházásokra készülnek.

Áprilisi tréfa

A Volkswagen áprilisi tréfával lepte meg a világot. Mint kiderült, a Voltswagen átnevezés csak vicc volt.

A Daimler kínálata idén több tisztán elektromos személyautóval is bővül. A vállalat arra törekszik, hogy felgyorsítsa az elektromos átmenetét, és a belső égésű motort már 2039 előtt kivezesse.

A Stellantis kínálatában az év végére negyven teljesen elektromos modell fog szerepelni, amik között ott lesz a teljesen elektromos Opel Astra is.

A koronavírus-járvány által visszavetett kereslet miatt a Stellantis április 2-tól másfél hétre felfüggeszti a termelést egyik olasz gyárában. A vállalat továbbá több üzemét is leállította a tengerentúlon a félvezető komponensek hiánya miatt.

A kínai Xiaomi okostelefon-gyártó hivatalosan is bejelentette, hogy belevág az autógyártásba. Azt még nem tudni, hogy a vállalat mikor dobná piacra első modelljét.

Tavaly véghez vitt expanziója nyomán az AutoWallis idén bevételeinek drasztikus növekedésére számít. A vállalat veszteséggel zárta előző ületi évét, nagyrészt az üzletfejlesztés egyszeri költségeinek betudhatóan.

Több elektromos autót vettek itthon

2021 első negyedévében közel ugyanannyi használt és új autót értékesítettek Magyarországon. Az új autók között, éves összevetésben jelentősen nőtt a tisztán elektromos és plug-in hibrid modellek száma.

Februárban még mindig körülbelül százezerrel kevesebb volt a foglalkoztatottak száma, mint egy évvel korábban, javarészt a koronavírus-járványnak betudhatóan.

A GKI gazdaságkutató előrejelzése szerint idén 4,3 százalékkal, a korábban valószínűsítettnél 0,6 százalékkal nagyobb mértékben növekedhet a magyar GDP.

A KPMG által megkérdezett cégvezetők mintegy fele szerint az üzleti élet az idén még nem fog visszatérni a normális menetébe. Sok vezető egy bizonyos fokú átoltottsághoz köti az irodai munka újrakezdését.

A brit statisztikai hivatal felülvizsgált adatai szerint a brit gazdaság a korábban mértnél valamennyivel kevésbé, 9,8 százalékkal zsugorodott 2020-ban. A visszaesés így is évszázadok óta nem tapasztalt mértékű volt.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink