Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az exportot és az importot is felkavarta az elektromos átállás
Az elektromos autók terjedésével a járműiparhoz köthető export- és importtevékenységek is megváltoztak, és hiába jelentik még mindig nagyon kis hányadát a világ autóinak a hibridek és az elektromos autók, a hatás bőven érzékelhető.
Európára nézve a Kínából érkező autók számának növekedésére lehet számítani. Már most is jelentős mennyiségű elektromos autót gyárt az ázsiai országban a Polestar, a BMW vagy a Volvo, amiket aztán onnan hoznak be Európába is. A jövőben ez a hatás erősödni fog, soha nem látott mennyiségben jelenhetnek meg Kínában gyártott járművek Európában, ráadásul várhatóan a kínai OEM-ek is kapnak majd a lehetőségen.
Szintén érdekes trend, hogy a hagyományos járműgyártásban apró szereplőnek számító országok az elektromobilitásban jelentős szereplővé válnak. Erre jó példa Belgium, mely értéket tekintve a második helyen állt az elektromos autókat exportáló országok listáján – leginkább a Volvo XC40 és az Audi e-tron Q6-nak köszönhetően. A másik példa Svédország, ami pedig a plug-in hibridek exportjában harmadik a világon.
Megnőtt az amerikai export súlya is
Az Egyesült Államok hagyományosan a belpiacára fókuszál a járműgyártásban. Pár évtizede még egyértelmű volt a helyzet, de a hatalmas cirkálók Európában nem igazán állták meg a helyüket. Mára azonban az elektromos autók exportját tekintve első, a hibridekkel együtt pedig harmadik a világon az autók exportját nézve az USA.
Ez a folyamat alapvetően a Teslának köszönhető, igaz, azzal, hogy már Kínában is van gigagyára a cégnek, és hamarosan Németországban is megnyitja a kapuit az üzem, az export volumene csökkenni fog.
A hibridek terén Japán is komoly szereplő
Érdekes trend az is, hogy míg a tisztán elektromos autók exportjában Japán nem túl fontos szereplő, addig a hibridekkel kombinált listán már az élen állnak, olyan sokat számítottak a Toyota, a Honda és a Mitsubishi hibridjei.
Szakértők szerint a jövőben az OEM-ek az elektromos járművek gyártásának lokalizálására fognak törekedni, ezért az export szerepe csökkenhet – írja az Autmotive Logistics.