Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A kínai kisautók profitálhatnak a legtöbbet a koronavírusból
Bár a járványnak vannak pozitív hatásai az autóiparra a sok negatívum mellett, ebből az európai gyártók nem tudnak annyit profitálni, mint a kínaiak. Ami viszont tény: többen akarnak autót vásárolni, de jobban számít a praktikum és a gazdaságosság, mindenekelőtt pedig a biztonság, mint a státusz.
Egy friss tanulmány szerint a koronavírus-járvány egyik hosszútávú hatása jó hír a járműipar számára: az emberek félnek a tömegközlekedéstől, inkább autóval utaznak, ha tehetik. Így a kereslet újra növekszik a személygépjárművek iránt, a Cap Gemini felmérése szerint az emberek 87 százaléka úgy gondolja, hogy egy saját jármű jelenti a legbiztonságosabb közlekedési módot.
A felmérés arra is rámutatott, hogy az elmúlt egy év megváltoztatta az emberek autóhoz való viszonyát: most sokkal inkább egy személyes védelmet szolgáló, biztonsági megoldás autót tartani, a külsőségek és az autó státusza már nem olyan fontos.
Az adatfelvétel novemberben történt az együtt a globális autópiac 62 százalékát adó Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, Hollandiában, Svédországban, Norvégiában, Kínában és Indiában.
Növekvő kereslet
2020 áprilisához képest az év végén 11 százalékkal többen gondolták úgy, hogy egy éven belül autót vásárolnak, ráadásul a legfiatalabbak, a 18-35 év közöttiek fontolgatják a leginkább a beruházást, ott 59 százalék venne autót, míg összességében 46 százalék ez az arány.
A vásárlást tervező válaszadók 56 százaléka lejjebb vitte az igényeit, és a funkcionalitást tartja elsődleges szempontnak. Érdekesség, hogy a legtöbben olyan autót akarnak, amiben van valamilyen UV-fénnyel működő fertőtlenítő.
Az autógyártóknak ez egy félig üres, félig teli pohár
A fentiekből következik, hogy elsősorban a kicsi, olcsó autók iránt nőtt meg a kereslet az elmúlt egy évben. Ezek azok az autók, amik előállításán a legkisebb a gyártok profitja. Sőt, Európában a szigorú környezetvédelmi normák miatt különösen költséges fajlagosan egy belső égésű motorral felszerelt kisautó legyártása, márpedig az elektromos hajtás még a legtöbb támogatást biztosító államokban sem versenyképes árban a belső égésű motorokkal – írja a Forbes.
Így tehát a klasszikus európai kisautókon, mint a Peugeot 108, a Citroën C1, Fiat 500, Toyota Aygo és a Volkswagen Up nagyon kicsi a gyártók profitja, a kereslet viszont ezek iránt nő (és az előbbi modellek esetében nem az elektromos hajtású változatok iránt).
Kína lehet a befutó
Miközben tehát az európai gyártók számára csak félig-meddig alakult jól a helyzet, addig egyes kínai gyártók az európai piacokra való belépésüket tervezik olcsó, kicsi, városi autókkal.
A tanulmány egyúttal a mikromobilitás népszerűségének növekedésére is felhívja a figyelmet, főleg a nagyvárosokban az elektromos rollerek, elektromos kerékpárok és a hasonló közlekedési módok is terjednek. A Forbes azzal zárja cikkét, hogy a tömegközlekedés számára akár összeomlás is jöhet, ha a mostani állapotok tartósnak bizonyulnak.