Elemzések A használtautó-piacon is zajlik a zöld forradalom

A használtautó-piacon is zajlik a zöld forradalom

Végh Martin | 2022.01.05 04:20

A használtautó-piacon is zajlik a zöld forradalom

Fotó: Skoda Storyboard

Az elektromos autók nem csak az új járművet keresők, hanem a használtautó-vásárlók körében is egyre népszerűbbek Magyarországon. Legalábbis erre engednek következtetni a Kocsi.hu használatautó-hirdetési portál statisztikái, amik alapján azt is áttekintettük, hogy az elmúlt évben melyik használt modellek után kapkodtak leginkább a magyar vásárlók.

Hirdetés

Az európai újautó-értékesítéseken belül folyamatosan nő a tisztán elektromos és hibrid modellek aránya, 2021 szeptemberében például az már elérte a 23 százalékot. Magyarországon ugyanekkorra minden huszadik új autó rendelkezett legalább részben elektrifikált hajtáslánccal. A villanyhajtású járművek a hazai használtautó-piacon is egyre népszerűbbnek látszanak – feltehetően részben az alternatív hajtások iránti érdeklődés növekedésére, részben pedig a használt e-autók kínálatának bővülésére visszavezethetően.

2021-ben a Kocsi.hu hirdetőportálján keresztül 5782 elektromos személyautót adtak el, 31 százalékkal többet, mint a megelőző évben. Azonban ennél is sokkal nagyobb mértékben nőtt a villanyhajtású típusok összes eladásokon belüli aránya: a 10 százalékos részesedés több mint kétszerese az egy évvel korábbi 4,8 százaléknak.

A közel 5800 gazdát cserélt használt e-autónak 65 százaléka volt hálózatról nem tölthető hibrid. Körülbelül minden harmadik értékesített elektromos autó tisztán elektromos volt, míg csupán egy töredékük, négy százalékuk volt plug-in hibrid. Utóbbi hajtástípus már tavaly is a legkevésbé népszerűnek számított a három közül.

Eladásokban az Audi, gyorsaságban a Mercedes volt az élen

2021-ben, csakúgy mint 2020-ban a három legnépszerűbb márka német volt. Tavaly a legtöbbet, 11.859 darabot Audiból adtak el. A dobogó második fokára egy másik német prémium, a BMW állhatott fel 8327 eladással, míg 4720 értékesített járművel a harmadik legkeresettebb márkának az Opel számított.

A Kocsi.hu statisztikái alapján azt is megvizsgáltuk, hogy melyik típusokat lehetett a legrövidebb idő elteltével értékesíteni. A leghamarabb a Mercedes-Benz CLS-ekért jelentkezett az új tulajdonos: a 20 darab kupésított limuzint átlagosan alig 11 napig kellett hirdetni. A második helyen a BMW 545-öt találjuk 12 nap hirdetési idővel, de sokan ábrándozhatnak egy Alfa Romeo Stelvióról is, ugyanis az SUV-ból 175 darab átlagosan mindössze 13 nap alatt kelt el – ezzel az egyik legrövidebb ideig hirdetett típussá téve az olasz crossovert.

A tisztán elektromos modellek között a prímet a Škoda Enyaq iV vitte el. A VW elektromos járműveknek tervezett MEB padlólemezére épülő SUV-ból 34 darabot átlagosan 13 nap alatt adtak el.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink