Elemzések Vajon lekörözi a földgázmeghajtás a dízelt?

Vajon lekörözi a földgázmeghajtás a dízelt?

autopro.hu/Sz.K. | 2017.06.15 06:30

Vajon lekörözi a földgázmeghajtás a dízelt?

Napjainkban a dízel a károsanyag kibocsájtási botrány miatt meglehetősen negatív megítélésű. Az elektromos autók egyre népszerűbbek, viszont nagyon időigényes őket „tankolni”. Akkor hogy tudnának az emberek környezettudatosabban, de mégis időt spórolva autózni? A földgázmeghajtással – legalábbis a szakmai szövetség szerint.

Hirdetés

2026-ig meghosszabbított adócsökkentés

A jövő autójának pénzügyi akadályát hárította el a német parlament. A 2018 végéig igényelhető adócsökkentést ugyanis meghosszabbították 2026-ig. A kedvezmény alternatív meghajtású autókra vehető igénybe.

Az autógázt is tovább támogatják

Az autógázra is meghosszabbítanák 2022-ig a kedvezményt. Ez az úgynevezett gáz földgázból (elsősorban metánból) és hosszúláncú szénhidrogénekből áll, ami miatt cseppfolyós. Németországban jelenleg nagyjából 6500 autógáz töltőállomás van. Az átalakítási költségek, károsanyag kibocsájtási értékek, és az üzemanyag költségek csekélysége szól mellette. Németországban nagyjából 450 ezer autó autógáz üzemű, míg csak 80 ezer földgáz üzemű.

A biogáz előnyei

A földgázról azt mondják, hogy átlagosan 20 százalékban megújuló és CO2-semleges biogáz keletkezik belőle. Ezen kívül zöld energiát is termel, amely ezután felhasználható üzemanyag – ezt a megközelítést követi az Audi is.

Körülbelül 900 töltőállomás Németországban

Jelenleg nagyjából 900 töltőállomásról lehet földgázt tankolni Németországban. Ez önmagában egyáltalán nem rossz, azonban ez csak 6%-a az összesnek. A földgáz ára szintén versenyképes, maga a gázmeghajtású autók ára pedig épp csak kicsivel több, mint a dízeleké.

Nagyjából két tucat földgázmeghajtású modell

A márkaszövetség összefoglalója szerint 24 modell kapható földgázmotorral. Az új földgázvariánsokkal a VW konszern erősíti a gázhasználatot, talán a gyengülő dízelkereslet miatt is. A dízelmotorok károsanyag kibocsájtása nem kevés, ráadásul a vizsgálópadon a határértéken belül van, az utcán azonban ennek többszörösét produkálják, ami szintén ellenük szól – írta meg az auto-news.de.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink