Elemzések Trump az USA autóiparát akarta felvirágoztatni – helyette Mexikóé dübörög

Trump az USA autóiparát akarta felvirágoztatni – helyette Mexikóé dübörög

autopro.hu/Sz.K. | 2018.01.19 06:30

Trump az USA autóiparát akarta felvirágoztatni – helyette Mexikóé dübörög

A mexikói autóipar egy éve szabályosan reszketett az Egyesült Államok a forgalomkorlátozásaitól. A félelmek azonban nem igazolódtak be, a mexikói autógyártók jóval több járművet készítettek, mint korábban.

Hirdetés

Az Egyesült Államok protekcionista politikája ellenére több autó készült Mexikóban, mint valaha. A gyártás 2017-ben 8,9 százalékkal nőtt, így elérte a 3,77 milliós darabszámot, közölte az Amia, a Mexikói Autóipari Szövetség. – Az export 12,1 százalékkal 3,1 millió autóra emelkedett.

Az exportált autók háromnegyede az USA-ba került, mellyel Mexikó és Kanada ezekben az időkben újította meg az Észak-amerikai Szabadkereskedelmi Egyezményt (NAFTA). Ez az a társulás, mellyel kapcsolatban az Egyesült Államok elnöke, Donald Trump bejelentette, hogy kilép az egyezményből.

Mexikó további export célországai között Kanada 8,6 százalékos, Németország 3,1 százalékos részesedéssel szerepel. Utóbbi tavaly alapos erősödésen esett át, az Európába áthajózott, nagyjából 96.700 jármű 22 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A helyi, mexikói autópiac az előző évben ezzel szemben hanyatlott, az eladások 4,6 százalékkal 1,53 millióra csökkentek.

A Fehér Ház protekcionista nézetei tavaly nagy bizonytalanságot hoztak a mexikói autóiparnak. Trump büntetővámot akart kivetni azokra a gyártókra, akik a gyártásukat az USA-ból Mexikóba helyezik, az akkori legnagyobb félelmek azonban nem igazolódtak be.

Bár a Ford sutba dobta mexikói gyárának terveit, más autóipari vállalatok nagy beruházásokat hajtottak végre az országban. A BMW például felépítette üzemét San Luis Potosíban, ahol 2019-től 3-as szériájának nagy részét fogja gyártani.

A viszonylag alacsony munkabérek, a jól képzett munkaerő, a nagy beszállítói hálózat és a szilárd infrastruktúra teszi Mexikót vonzóvá az autógyártóknak. Időközben már majdnem az összes nagy autógyártó képviselteti magát a közép-amerikai országban. 2020-ra Mexikó évente ötmillió autót szeretne gyártani, amilvel a világ ötödik legnagyobb autóipari országává válhat.

Kiemelt Partnereink