Tovább gyűrűző bértárgyalás az Audinál – ez történt az 5. héten

Szerző: Wurmbrandt András | 2017.02.06. 12:30

Továbbra sincs megegyezés a béremelés mértékéről az Audi Hungarianál, a menedzsment és a szakszervezet elképzelései azonban közeledtek egymás felé a mögöttünk lévő héten. Közben a tatabányai Bridgestone-nál jelentős béremelést terveznek, de megkezdődtek a Mercedes gigaberuházásának előkészületei is. Összeszedtük a legfontosabbakat a múlt hétről, ha esetleg lemaradt volna.

Gyártók

A Mercedes-Benz 2016 júliusában bejelentette, hogy megépíti második gyárát Kecskeméten, amely első- és hátsókerék meghajtású személygépkocsik gyártására is alkalmas lesz. Az egymilliárd euró értékű beruházás előkészületei már megkezdődtek. Az építési munkálatok kezdetét 2018-ra, a termelés elindítását pedig az évtized végére tervezik.

Az eddigi 25 ezer helyett 30 ezer forintos alapbéremelést ajánlott két évre az Audi Hungaria Zrt. a dolgozóinak, a választható béren kívüli juttatás összegén pedig leheletnyit emeltek a hét közepén adott új ajánlatukban. Pénteken aztán megérkezett rá a nemleges válasz a szakszervezet részéről. Az AHFSZ ugyanakkor maga is új javaslattal élt: az eddig 45 ezer helyett 40 ezer forintos alapbéremelést kérnek. A tárgyalásokat folytatják.

Beszállítók

Az Ipar 4.0 mellet már az Ipar 5.0-ra gondolva is stratégiai tervekkel készül a Borsodi Műhely Fémmegmunkáló Kft. A részletekről az ügyvezetők beszéltek az Autopronak.

Jármű- és villamosmérnöki duális képzést indít a Knorr-Bremse. A duális mesterképzésben résztvevő hallgatóknak a cég budapesti Kutatási és Fejlesztési Központjában eltöltött képzési idő alatt többek között lehetősége nyílik a biztonságkritikus járműdinamikai vezérlőegységek – fékvezérlők, járművezető-asszisztens (ADAS) rendszerek – működését megismerni, a fejlesztőeszközök használatát elsajátítani.

Új bérrendszert dolgoztak ki a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.-nél, amelyet azért vezettek be, hogy a 2020-ra négyszeresére bővülő gyártókapacitással párhuzamosan a mostani, közel 800 fős személyi állományt is a terveknek megfelelően tudják növelni. Három év alatt akár 40 százalékkal is emelkedhet bizonyos dolgozók bére.

Szolgáltatók

Elkezdődött az önvezető járművek, buszok és teherautók tesztelésére is alkalmas zalaegerszegi próbapálya tervezése. a tervezések elindításához a kormánytól hatmilliárd forintos forráshoz jutott a cég. Az összegből a projekt első ütemét valósítják meg: a tesztkörnyezet műszaki megtervezését és kivitelezését.

Az elmúlt héten zajlott a Gépipari Tudományos Egyesület konferenciája, amelynek kiemelt területe a járműipar és a felépítő technológiák, a 3D nyomtatás és annak rokon területei voltak. A témák a versenyképesség és exportorientáció, értékalkotás, értéktervezés, marketing és vevőorientált fejlesztés, termékfejlesztés, technológia és anyagtudomány, elektronika és automatizálás területek köré épültek.

Három év alatt összesen 30 százalék béremelést kapnak a vasutasok, amennyiben a kormány jóváhagyja a cégvezetés és a szakszervezetek egyezségét.

A Hödlmayr ügyvezetője szerint egyelőre nem látni, hogyan alakulnak majd az Ausztriában január elsejétől bevezetett, nemzetközi fuvarozó cégeket érintő szabályozás – azaz hogy a sofőröknek meg kell adni a helyi minimálbért - okozta adminisztrációs többletköltségek.

Új országigazgatót neveztek ki az IBM Magyarországi Kft.-nél, Rehus Péter új pozíciójában teljes körűen irányítja a magyarországi cég ügyfélkapcsolati munkáját és felel a vállalat teljes termék- és szolgáltatási portfóliójáért.

Autóipari kkv-knak is jut abból az 54 milliárd forint keretösszegű támogatási forrásból, amelyre március 8-tól lehet beadni a pályázatokat, és amely a kkv-k digitalizációját célozza. A pénz meglehetősen tág kereteken belül használható fel, így a vállalatirányítás, a pénzügy, a HR, a logisztika is olyan terület, ahol el lehet költeni, de például mérnök- vagy különböző tervezői programok is finanszírozhatók belőle.

Oktatás

Egyelőre nem világos, milyen szakemberekre lesz szükség a jövőben. Az ipari forradalom olyan tantárgyakat fog létrehozni, amelyek nem hogy nincsenek, de még csak nem is gondoltunk rá, hogy szükségesek lesznek. Az Informatikai- Elektronikai és Távközlési Vállalkozások Szövetségének főtitkára szerint azonban mielőbb rendet kell tenni a fejekben.

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt partnereink

Ezt olvasta már?