Sztrájkot terveznek a pozsonyi VW dolgozói – ez történt a 24. héten

Szerző: Wurmbrandt András | 2017.06.19. 09:45

A pozsonyi Volkswagen gyár dolgozóinak 85-90 százaléka jelezte, részt vesz abban a sztrájkban, amelyet június 20-tól határozatlan időre hirdetett meg a szakszervezet. Közben kiderült, 9 milliárdos beruházást terveznek Oroszlányban. Csokorba szedtük az elmúlt hét legfontosabb híreit.

Gyártók

Derült égből villámcsapás: sztrájk készül a Volkswagen pozsonyi üzemében. A szlovák alkalmazottak magasabb béreket, egészen pontosan 16 százalékos emelést szeretnének kiharcolni, a követelést azonban múlt héten a VW visszautasította és elfogadhatatlannak nevezte. A munkáltató jelenleg 4,3 százalékos emelést, illetve 350 eurós egyszeri készpénzkifizetést ajánl.

Azonnali hatállyal lemondott az Opel vezérigazgatói tisztségéről Karl-Thomas Neumann. Helyét Michael Lohscheller, az autógyártó pénzügyi igazgatója veszi át – közölte a rüsselsheimi székhelyű vállalat.

Beszállítók

Eladja magyarországi fényforrás üzletágát is a General Electric. Az értékesítés oka, hogy a vállalat portfóliója optimalizálására és meghatározó digitális ipari tevékenységeire összpontosít.

9 milliárd forintos autóipari beruházást tervez Oroszlányban egy kínai befektetőA Westcast Hungary oroszlányi részlege a világ legnagyobb autóipari vállalatainak gyárt kipufogócsonkokat és turbóházakat.

Raktárrendszerek vezérlőegységeit gyártó üzemcsarnokot adtak át Ajkán; a 230 millió forintos beruházás húsz új munkahelyet teremt. Franz Jöbstl, a Speed Tech Kft. tulajdonos-ügyvezetője elmondta, hogy a beruházást saját forrásból finanszírozták, az új üzemcsarnokban 1300 négyzetméteren folyik a termelés június eleje óta.

Szolgáltatók

Május elsejétől Martin Strier tölti be az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatói posztját. Elődje, a magyarországi ügyfelek által is jól ismert Reinhard Faderl a hazánkban elért sikerek után Csehországban folytatja munkáját.

Az S&T Consulting kapta 2017-ben a Microsoft Év Partnere díjat MagyarországonA vállalatot a Microsoft 2800 partnere közül emelték ki innovatív megoldásai és magas szintű szakértői szolgáltatásai miatt.

Erős és hatékony érdekképviseletre számíthat az, aki a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének (MAJOSZ) tagjává válik. 1993 óta nagy utat járt be a szervezet, a tagvállalatok száma egyre nő, most mintegy 300 céget képviselnek. Klujber Dénessel, a MAJOSZ leköszönt elnökével beszélgettünk.

Nagy volt az érdeklődés amerikai üzletemberek részéről a magyar befektetési környezet iránt a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA), a Bloomberg Government és a New York-i Magyar Főkonzulátus által szervezett konferencián. Mintegy 100 amerikai üzletember vett részt a ’Building the Economy of the Future: Central Europe in a Post-Brexit World’ című rendezvényen, ahol hiteles hazai és nemzetközi előadók mutatták be a közép-európai, és ezen belül a magyarországi befektetési környezetet. A fórum keretében első alkalommal adták át a Chain Bridge Budapest Award-ot, melyet a Magyarországon folyamatosan magas hozzáadott értékű munkahelyekkel bővítő IBM-nek ítélt a szakmai grémium.

Elemzések

A diplomatikusabb felszólalók izgalmas, a szókimondóbbak küzdelmes éveket jósoltak az elektromos meghajtású járművek piacán a következő évekre, de abban szinte mindenki egyetértett az Osztrák-Magyar Gazdasági Fórum budapesti rendezvényén, hogy még hosszú ideig élnek egymás mellett technológiák e szegmensben.

Luxemburg vezeti az ezer lakosra jutó autók száma alapján felállított rangsort az Európai Unióban – derül ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat által közölt adatokból. A legkevesebb, 261 autó Romániában jut ezer emberre, majd Magyarország (325 autó), Lettország (345 autó) és Horvátország (358 autó) következik.

Techtogether

Sűrű volt az előző hónap az Óbudai Egyetemen, Kerekes Attila, a járműépítő hallgatók csapatmenedzsere pozitív eseményekről számolhatott be: Techtogether-győzelemről, műanyagipari szakmai napról, és arról, jövőre új környezetkímélő autót építenek.

Oktatás

A jövő hálózati alkalmazásai alapvetően új elvárásokat támasztanak a szolgáltatások alatt működő hálózatokkal és felhőrendszerekkel szemben. A ma még csak vízióként létező Taktilis Internet szolgáltatásokkal megvalósíthatóvá válnak olyan szolgáltatások, mint a járművek távoli, összehangolt kontrollja.