Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sztrájkhullámot gerjeszthetnek a Bosch hatvani dolgozói – ez történt a 4. héten
Összeszedtük az elmúlt hét legfontosabb, magyar vonatkozású eseményeit: kijutott sztrájkból, gépvásárlásból, nyugdíjazásból.
Kisvállalkozások hírei
- Január 21-től hivatalosan is átadta a stafétabotot Simon István, a Simon Műanyag feldolgozó tulajdonosa két gyermekének, Simon Péternek és Simon Zulejkának. A kőszárhegyi vállalat csatlakozókat és hangrendszerelemeket gyárt az autóipar számára, az átadás-átvétel zökkenőmentes volt.
- Tavaszig odaítélik az uniós fejlesztési támogatásokat, így a magyar vállalkozások korábban kapják meg a pénzt a környékbeli országok vállalkozásaihoz képest, és két évük marad a fejlesztések befejezésére.
- Bejártuk a Műszaki Egyetemen létrehozott Technológiai Központot, ahol a kkv-k gyakorlati példákon keresztül találkozhatnak olyan megoldásokkal, melyekkel saját termelékenységüket, versenyképességüket növelhetik az iparban.
- Vadász György, a Magyar Iparszövetség ügyvezető elnöke szerint két negatívuma van a kkv-kat érintő adórendszernek. Az egyik az adminisztrációs terhek nagy és kedvezőtlen mértéke, a másik a bérterhek aránytalansága.
Gyártósor
- A Bosch hatvani telephelyén tavaly decemberben kezdődtek a bértárgyalások, azonban nem született megállapodás. A vállalat 8 százalékos béremelést adna, a szakszervezetek 15-öt kérnek. Január 24-én kétórás sztrájkot tartottak, sőt elképzelhető, hogy a vállalat egykori, kínaiaknak eladott miskolci telephelye is csatlakozni fog. Hatvanban egyebek mellett motorvezérlőket és távolságtartó tempomatokhoz radarérzékelőket gyártanak.
- Slavoj Musilek, a Universal Robots közép-kelet-európai igazgatója szerint hiába nőnek az autóipari kisvállalkozások megrendelései, ha nem találnak elegendő embert a munkaerőpiacon. Jó hír viszont, hogy a magyar munkavállalók digitális ismerete legalább olyan jó, mint a cseh, német vagy más munkavállalóké, így robotokkal orvosolható a probléma.
- Hatmilliárd forintból vásárolt új gépeket a Continental nyíregyházi telephelyére: új kaucsukkeverő gyártósort, egy új, félkész terméket gyártó berendezést és komplett termelési technológiát alakítottak ki az összegből.
Mérnökképzés
- Az informatikusok, a villamos- és gépészmérnökök gyakorlati képzésnek támogatására együttműködési megállapodást kötött a Debreceni Egyetem és a német Thyssenkrupp ipari és technológiai csoport.
- Szigorítottak a sűrített levegővel hajtott járművek mérnökhallgatói versenyén, biztonsági okok miatt már nem indulhatnak quad-típusú járművek az egri futamokon.
Magyarország vs. külföld
- 25 éves jubileumra készül a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara. Az ezt bejelentő sajtótájékoztatón elhangzott, Magyarországon több mint 3200 német vállalat 200 ezer embert foglalkoztat, Németország ezzel a legnagyobb külföldi foglalkoztató hazánkban, a magyar gazdasági teljesítmény csaknem negyedét biztosítja.
- Magyarország a világon az elsők között vezeti be az 5G-t: ugyanis a kormány szerint a digitális átállás nagyon fontos lépése a technológia bevezetése, amely új lehetőségeket nyithat meg a gazdaság valamennyi területén.
Elektromos autók
- Autómegosztó flottával robbant a Mol, miután elindította a 200 benzines és 100 elektromos járművet számláló szolgáltatását, melynek elektromos töltőhálózatot is része lesz.
- Folyamatos az érdeklődés az NGM e-autó pályázatára, de sietni kell a döntéssel, május 1-jéig lehet indulni a másfél milliós támogatásért. Ugron Gáspár, az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója szerint a 2020-as évek közepére várható az e-autózás igazi felfutása.
(Fotó: hatvanihirlap.hu)