Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szeptemberi eladások: a BMW, a VW és a Ford is rontott Amerikában
Tovább zsugorodott a tengerentúli autóeladások száma, a BMW és a VW is a keresletcsökkenés vesztesei között van.
Ismét eltelt egy hónap, ismét összesítették a havi értékesítési adatokat az Egyesült Államokban. Bár éves összevetésben szeptember nem hozott olyan erős visszaesést, mint a nyár utolsó hónapja, az augusztusi 3,5 százalékos csökkenés után a 0,7 százalékos mínusz aligha megnyugtató teljesítmény a világ második legnagyobb autópiacától. 2015 kilencedik hónapjához képest szűk tízezerrel kevesebb, 1,43 millió személykocsi talált gazdára az USA-ban. Lássuk, hogy szerepeltek a legnagyobb gyártók!
A BMW a Mini és a Rolls-Royce márkákkal összesen éves összevetésben 5,2 százalékos mínuszban zárta a szeptembert, ezzel pedig az elmúlt hónap egyik legnagyobb vesztesének számít a tengerentúlon. Szintén nem zárt erős hónapot a Volkswagen, a wolfsburgiak 3,2 százalékkal kevesebb kocsit értékesítettek, mint az előző év azonos időszakában. Még a két európai prémium márkánál is rosszabb számokat produkált a Ford, hiszen nekik 8,1 százalékos mínuszt kellett elkönyvelniük szeptemberre. A Mitsubishi 4,8 százalékos, a Mazda 2,8 százalékos csökkenést szenvedett el.
A legtöbb autógyártó a teljes amerikai piachoz hasonlóan kis mértékben rontott: az FCA 0,8, a GM 0,6, a Honda 0,1 százalékkal kevesebb autójára talált vevőt.
Természetesen voltak, akik a gyengülő piac ellenére is jól szerepeltek - írja az autonews.com. A Hyundai-Kia 1,8 százalékos, a Daimler pedig 3,1 százalékos pluszban zárta a hónapot, de a Nissan és a Subaru sem panaszkodhat, rendre 4,9 és 3,5 százalékkal több személykocsit adtak el. A Toyota és a Volvo egyaránt 1,5 százalékos növekedésnek örülhetett.
Az elmúlt hónap legnagyobb nyertese a Tesla volt: Elon Musk cége 7,1 százalékkal több kocsit adott el, amivel közel került korábban kitűzött céljához. A legnagyobb, kétszámjegyű gyarapodás a Jaguar Land Rover érte el, igaz, a 21,2 százalékos növekedéshez viszonylag kevés, mindössze pár ezer darab eladott modell társul.
Összességében az amerikai autópiac követi az előzetes várakozásokat, az elmúlt két hónap alapján úgy tűnik, véget érhet az egyre növekvő kereslet időszaka, és a gyártók kénytelenek lesznek lassan megforduló tendenciákra felkészülni.