Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szépen húzott tavaly a harmadik legnagyobb európai autópiac
2015 után tavaly is erős pluszban zárt az új autók értékesítése Franciaországban, ráadásul úgy tűnik, lassan a főváros is fellélegezhet.
5,1 százalékkal több új autó talált gazdára Franciaországban tavaly 2015-höz képest, írja az Automobilwoche. A növekedés immár második éve tart, hiszen két éve 6,8 százalékos bővülést ért el a helyi autópiac. A CCFA által most közölt számok az európai adatokra is kihatással lehetnek, hiszen Németország és az Egyesült Királyság után Franciaország a harmadik legnagyobb autópiac a kontinensen.
Talán még nagyobb örömmel fogadja Párizs önkormányzata a tényt, hogy tavaly tovább csökkent az eladott autók között a dízelek aránya. Míg négy éve 70, két éve 57, 2016-ban már csak az új személykocsik 52 százalékát választották dízeles motorral. Míg a gyakran komoly légszennyezéssel küzdő főváros korábban jelentős mértékben támogatta ezt a hajtástípust, az utóbbi években az adókedvezmények megvonásával már épp ellenkező hatást gyakorolt a vevőkre.
Ami az alternatív hajtást illeti, a tisztán elektromos kocsik részaránya elenyésző, egy százalék alatti a tavaly Franciaországban eladott kocsik között. A hibrid kivitelek sem zártak valami túl jó évet, részesedésük 2015-höz képest csaknem fél százalékponttal, 2,9 százalékra csökkent.