Elemzések Pénz, pénz, pénz – ez volt a 6. hét

Pénz, pénz, pénz – ez volt a 6. hét

Pardavi Mariann | 2016.02.15 06:43

Pénz, pénz, pénz – ez volt a 6. hét

Ahogy az időjárás melegszik, úgy forrósodik a hangulat a bérek körül. Nézzük, mi történt a napokban a magyar gyárakban!

Hirdetés

Bérek

Azzal zártuk az elmúlt hetet, hogy megírtuk: a Renault vezetése úgy döntött a szakszervezet nyomására, a vállalat tulajdonában álló Dacia-gyárban növelni fogja a béreket. Így a romániai telephelyen dolgozó összeszerelők bérét 4700 lejre, vagyis 340 ezer forintra emelik, sőt, egyszeri prémiumban is részesülnek, ami csaknem 100 ezer forintnyi lejre rúg.

Kilián Csaba

Olvasóink körében érthető indulatokat váltott ki a cikk portálunk Facebook oldalán. Többen felvetették, hogy a határ menti településen élőket nincs mi visszatartsa az ingázástól vagy költözéstől. Vajon valóságalapja annak a félelemnek, hogy a szomszédos gyárak elcsábítják a magyarokat? Több fizetést ígérnek, több juttatást, a határ közel. Kilián Csabát, a MAGE főtitkárát kérdeztük, mivel tartsuk itthon a dolgozókat.

Gyártók

Az Opel az autógyártók közül az elsőként vetette meg a lábát Magyarországon. A hazai autópiac legfontosabb szereplőjének elmúlt huszonöt évéről a vállalat PR-igazgatóját kérdeztük, aki a kezdetektől irányítja a GM és az Opel hazai kommunikációját. Dános András negyedszázadot foglalt össze a járműgyártás magyar történelméből.

Dános András

Kecskemétről aktuálisabb hírrel jelentkeztünk. Arra törekszik ugyanis a Mercedes, hogy a piaci árnál jóval kedvezőbb feltételekkel nyújtson szállást dolgozói számára. Ennek jegyében negyven lakást újítottak fel.

Kormányzat

A héten Orbán Viktor is járt Kecskeméten. Látogatást tett a Mercedes-Benznél, hogy megismerhesse Christian Wolff új gyárigazgatót, az ügyvezetés elnökét. Egyúttal biztosította további támogatásáról is. A miniszterelnök volt Miskolcon is, ahol új, autóipari nagyberuházások lehetőségét lebegtette meg. Azt is mondta, a város ma már nem a munkanélküliek, hanem a munkaerőt kereső vállalkozások városa.

A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) beszállítói napot szervezett tizenkét magyar vállalkozás számára a Jaguar gaydoni központjában. A kiállító cégek az egynapos rendezvény alatt bemutathatták az angol luxusautó-gyártó képviselőinek a termékeiket. Ugyan Szlovákia elhappolta előlünk a gyártás, a magyar beszállítók talán jól járhatnak még.

A Jaguarnál járt a HIPA a magyar beszállítókkal

Az ügynökség közölte a héten azt adatot, miszerint a járműipar 2015-ben 4300 munkahelyet teremtett.

Varga Mihány nemzetgazdasági miniszter ismét átadta a Díj a sikeres vállalkozásokért elismeréseket: ezúttal egy vasúti rendszerek automatizálására szakosodott cég és egy hajtásszabadalommal piacra lépő start-up részesült kitüntetésben.

Beszállítók

A Bosch bejelentette, hogy hatvani telephelyén hatszáz munkatárssal fogja növelni dolgozóinak számát és az autonóm autókkal kapcsolatos fejlesztésekre fókuszálnak. A magyarországi csoport vezetője, Javier Gonzalez Pareja elmondta: A jelenlegi projekt egyrészt új, autóelektronikai alkatrészek gyártására alkalmas gépek beszerzését foglalja magában, másrészt a jelenlegi termelési kapacitást növeli.

A bowdeneket gyártó tatabányai vállalat ügyvezető igazgatójával a közelmúltban lezajlott tulajdonosváltás okáról, félszáz új termék bevezetéséről, járműipari kapcsolataikról beszélgettünk. Tornyos István azt monda, jelentős növekedésre készülnek a SCS Stahlschmidtnél.

Papp Francisco

A csatlakozókat gyártó Rosenberger Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Papp Francisco értékelte a fejlesztésekben gazdag 2015-ös évet, az idei esztendővel kapcsolatban is bizakodó. Igaz, elmondta azt is, hogy kész, az elvárásainknak megfelelően képzett munkatársakat alig találnak. Sokat foglalkoznak a kollégákkal, hogy a megfelelő feladatokra alkalmassá váljanak.

Techtogether

Papp Francisco esete nem egyedi, sokan küzdenek szakemberhiánnyal. Szakportálunk éppen ezért szervezett az oktatás és az ipar szereplői számára találkozót Techtogether néven. Jó látni, hogy fáradozásaink meghozták gyümölcsüket. Jó példa erre Mészáros Márió Milyen, aki a mérnökhallgatói csapatverseny révén került figyelmünk fókuszába. Két évvel ezelőtt arról írtunk, hogy egy kecskeméti csapat tagjaként tervez és épít mezőgazdasági gépet. Nagyot fordult azóta az élete: a hobbiszintű kombájnépítés kinőtte magát, ma már luxusautók utasterének elemeit fejleszti.

Mészáros Márió

Sípos Petra is lecserélte a Shell Eco-marathon tagjaként viselt csapatruháját, és ma már a Bosch színeiben láthatjuk őt vezető tesztmérnökként. Úgy fogalmazott, hogy olyan munkát kapott, amilyenre vágyott.

A tavalyi versenyen különdíjat kapott a győri Arrabona Racing Team a National Instruments jóvoltából. A napokban jutottak el a cég debreceni főhadiszállására, hogy megnézzék, hogyan tudná hatékonyabbá tenni járművüket az NI. A kapcsolat eredménye egy megújult telemetriarendszer lesz.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink