Elemzések Padlógázra taposott a Mercedes Kecskeméten – ez volt a 30. hét

Padlógázra taposott a Mercedes Kecskeméten – ez volt a 30. hét

Pardavi Mariann | 2016.08.01 06:28

Padlógázra taposott a Mercedes Kecskeméten – ez volt a 30. hét

A kecskeméti második gyár karosszéria-, felületkezelő- és összeszerelő üzemből, továbbá egy ipari parkból áll majd. Persze jópár egyéb is történt a magyar járműiparban, nézzük is!

Hirdetés

Gyártók

Kezdjük is az összefoglalót az elmúlt hét legnagyobb hírével. Új gyárat épít Kecskeméten a Mercedes, az OEM közlése szerint első-és hátsókerék meghajtású személygépkocsik, valamint alternatív meghajtású modellek gyártására is alkalmas lesz az ipar 4.0 szellemében épülő telep.

Markus Schäfer termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tag

Míg Kecskeméten a padlógázba tapostak, addig Győrben fékezik a tempót: az Audi Hungaria azt közölte, míg nem kezdik a Q3 gyártását, addig kétműszakos rendre térnek. Hogyan befolyásolja ez a beszállítókat?

Ezzel egyidőben beszámolt idei termeléséről is, a mérlegen több mint egymillió motor és 64 ezer autó áll.

Nagyot szólt a kínai BYD közlése is: a buszgyártó Komáromban kíván letelepedni, ahol elektromos járműveket akar gyártani. A munkaerő felvételét szeptemberben kezdik meg, a gyártás beindítását 2016 végére tervezik.

Szolgáltatók

A múlt héten eddigi tárolókapacitását megduplázta a Schneider Electric zalaegerszegi gyára a társaság új, 1600 négyzetméteres raktárcsarnokával. A 2005-ben még 40 embert foglalkoztató, főként ipari villamostechnikai elosztókat gyártó cégnél jelenleg 170 ember dolgozik. A Zalaegerszegen 25 éve jelen lévő francia cégcsoport a következő évben további 50 dolgozóval kívánja növelni a létszámot.

Trend

Pár évvel ezelőtt még kevesen hittek azokban az együttműködő robotokban, amik védőkorlát nélkül, közvetlenül az emberekkel dolgoznak. Most ott tartunk, hogy ezek a robotok átalakítják az ipart, hiszen olyan munkakörök fognak születni, amik kihasználják a robotok adottságait. Az Universal Robots több együttműködő robotot ad el, mint az összes versenytársa egybevéve. A vállalat közép-kelet-európai igazgatójával, Slavoj Musilekkel beszélgettünk arról, hogyan fog átalakulni az ipar.

Slavoj Musilek

Oktatás

A felsőoktatási képzésekre idén öt százalékkal többen jelentkeztek, és 2000 diákkal többet is tudtak felvenni. Az állami ösztöndíjas finanszírozási formában egyértelműen a műszaki és az informatikai terület a legnépszerűbb. Gépészmérnöki képzésre idén 1600-an nyertek felvételt.

A győri Széchenyi István Egyetemen ősztől 803 mérnök fog tanulni. Gépészmérnöknek szeptembertől 206-an tanulnak, mesterképzésre 48-an jelentkeztek. Járműmérnökökből szintén nem lesz hiány: a BSc-t 250-en kezdik el, míg az MSc-t 49-en. Mechatronikai mérnökök is akadnak szép számmal, hiszen 57 kezdik meg tanulmányaikat ősszel, a mesterképzést pedig 12-en. Logisztikai mérnököknek is jópáran jelentkeztek, ugyanis a BSc mellett 164-en döntöttek, az MSc-t pedig 17-en választották.

Techtogether

Idén először szervezték meg a Formula Student East rendezvényt, melyre a magyar csapatok mellett német, finn, olasz, svájci, ukrán, román, lengyel, görög, pakisztáni, cseh és izraeli teamek mutatják be fejlesztéseiket és mérkőznek meg egymással. A csapatok együléses versenyautót terveztek, építettek és gyártottak le, négy magyar csapat vállalkozott erre a versenyre.

Topcsapatokat is megvertek a magyarok

A silverstone-i versenyt tartják az egyik legrangosabb Formula Student rendezvénynek, melyen a BME FRT járműépítő csapata egyedüli magyar teamként jutott ki. Ez önmagában már ok lenne a büszkeségre, azonban a BME hallgatói 107 induló közül 99-et maguk mögé parancsoltak.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink