Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Németország is a hagyományos autók betiltását tervezi?
Az előzetes elképzelések szerint 2030 után leállhat a szénhidrogénekkel meghajtott autók értékesítése Németországban.
Első lépésként az ország széndioxid-kibocsátását fognák kisebbre, ám a tapasztalatok szerint a német emisszió 1990 óta nem csökken. A konkrét célkitűzés szerint 2050-ig szeretnének 80-95 százalékos kibocsátás-csökkenést elérni, ám ehhez mindenképpen új alapokra kellene helyezni az ország mobilitását. Az ország környezetvédelmi minisztere elmondta: mivel egy-egy autót átlagosan durván húsz évre terveznek, már 2030-ban le kellene állítani a hagyományos meghajtással szerelt autók értékesítését.
A német autópark az ország széndioxid-kibocsátásának ötödét adja, ám a húsz százalék nullára szorítása rengeteg erőfeszítést kíván. A folyamatban jelentős szerephez juthatnak a német autógyártók, melyek sorra jelentik be ilyen irányú fejlesztéseiket. Persze ha 14 év múlva tényleg más világ köszöntene a nyolcvanmillió lakosú Németországra, abból valószínűleg nem csak a hazai gyártók igyekeznének profitálni.
Az ország útjain futó autóknak jelenleg csupán 0,6 százaléka elektromos, szakértők szerint 2025-ben is csak 8 százalékra növekedhet arányuk. Ugyanakkor a német kormány most is jelentős összeggel támogatja a villanyautókra váltókat, sőt, az Autoblog szerint a vásárlási kedv növelésének érdekében az adómentesség bevezetése sem elképzelhetetlen.