Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagy testvér: a Google látja, milyen extrát kérünk autónkba
A techóriás idén először készítette el autótrendekről szóló jelentését. Az autóipar három legfőbb piacán, Amerikában, Japánban és Németországban végzett kutatás megmutatja, mik voltak a különböző nemzetek preferenciái, ha kiegészítő tartozékokról van szó.
Ha valaki, a Google bőven tud mit elemezni: a techcég által első alkalommal kiadott Auto Trends Report készítése során többmilliárd, 2015 szeptembere és 2017 augusztusa közti keresést hasonlítottak össze. A Google dolgozói arra voltak kíváncsiak, mikor és miért csökkent vagy nőtt a kereslet bizonyos autóipari termékek, kiegészítő funkciók iránt. A Google és a YouTube keresések adatain túl a kutatók megkérdeztek a vizsgált amerikai, japán és német piacról ezer fogyasztót is.
A legfontosabb eredmények a következők:
- A vásárlók mindegyik piacon szeretnének fedélzeti kamerát járműveikbe.
- Az amerikaiak 36-szor többször kerestek rá kisállathoz kapcsolódó autó felszerelésre, mint a németek és tízszer többször, mint a japánok.
- Amerikában az első öt keresési eredmény az autóra való ponyva, a kormányvédő, az autós légfrissítő, a jack-dugós adapter és a kutyáknak való ülésvédő. Visszaesés volt a hangrendszerek, a turbó készletek és az üléshuzatok terén.
- Németországban a digitális autórádió vezette a mezőnyt. Az elmúlt években a termék iránti kereslet 41 százalékkal nőtt.
- A japán emberek kétszer olyan szívesen alakítják át autóikat, mint az amerikaiak, és ötször olyan szívesen, mint a németek. Az országban a kereséseket a személyre szabott autós üléshuzatok, függönyök, páramentesítők és hűtőgépek vezették.
Bár a Google eredményei inkább érdekességnek, mint komolyabb üzleti elemzésnek számítanak, azt mindesetre jól mutatja, hogy a fogyasztók internetes kereséseinek ismerete és kezelése milyen hatalmat biztosít.