Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Moody’s: Az Egyesült Államok lassulása a globális autóipart is fékezi
Közzétette főbb autópiacokat érintő várakozásait a Moody’s. Többek között döcögő amerikai értékesítésekről, hurrikánokról és rossz hírekkel szembesülő Németországról van szó.
Az Egyesült Államok autópiaca húzza le az ipar globális jövőjét - ezt mutatják a Moody’s Hitelminősítő Intézet aktuális adatai. Az Egyesült Államok autópiacának folyamatosan gyengülő eladásai lassítják a globális kereslet növekedését és gondoskodnak arról, hogy az elkövetkezendő 12-18 hónapban az autógyártók kilátásai továbbra is kedvezőtlenek legyenek - derül ki a Moody's friss elemzéséből.
– Az intézet arra számít, hogy 2018-ban világszerte két százalékkal lassul az autóipari növekedés – fejtette ki Falk Frey, szenior alelnök. A jelenségnek meghatározó negatív tényezője az USA, ott az idén várhatóan 3,6, 2018-ban pedig 0,6 százalékkal csökken majd a forgalom. Ennek oka, hogy visszaszorulóban vannak az eladásokat korábban épp felpörgető, kedvező pénzügyi konstrukciók, ráadásul a sok kifutó bérleti szerződés miatt a használt autók árai is csökkennek, ami szintén az újautó-eladások ellen hat.
Bár nagyságrendileg nem tudják ellensúlyozni a tengerentúli keresletcsökkenést, a mérleg másik oldalán "pozitívumként" a Harvey és az Irma hurrikánok után megsemmisített autók közeljövőbeni cseréjét lehet megemlíteni.
Nyugat-Európában idén várhatóan két százalékkal több autó találhat gazdára. Ez a növekvő németországi keresletnek köszönhető, hiszen többek között a BMW, a Volkswagen és a Daimler is kedvezményeket adnak ügyfeleiknek, hogy a régi dízelautóikat kevésbé szennyező járművekre cseréljék – magyarázta Frey. A nehezebb időszak azonban Európában sem kerülhető el, 2018 várhatóan alacsonyabb eladási számokat hoz majd, különösen Németországban.Más régiók számára sem tartogat sok jó hírt a Moody's. Kína kivételes ebből a szempontból, hiszen itt néhány éves lassulás után hosszabb távon ismét megerősödő keresletet jósol a szervezet. Az autógyártók Kínába való nehézkes betörése, továbbá a folyamatos gazdasági növekedés eredményeképp az értékesítési számok a következő öt évben kétszámjegyűvé válnak – jósolja a Moody’s.
Eközben Japánban úgy tűnik, nincs mitől tartani, az ottani erős növekedés a Moody’s szerint többek között annak tudható be, hogy a Nissan ismét képviseli magát a kisautó-szegmensben. 2018-ban a növekedési ütem valószínűleg visszatér a normál értékekhez, körülbelül két százalékra, áll az előrejelzésben.