Elemzések Minden korábbinál közelebb lehet a kínai gyártók európai benyomulása

Minden korábbinál közelebb lehet a kínai gyártók európai benyomulása

autopro.hu/Sz.K. | 2017.10.19 12:31

Minden korábbinál közelebb lehet a kínai gyártók európai benyomulása

A kínai gyártók évek óta sikertelenül próbálják megvetni lábukat az öreg kontinensen, azonban az új, kiváló minőségű márkákkal, technológiai fejlettséggel és az ismert óriásbeszállítókkal való együttműködéssel új, sikeresebb fejezetet nyithatnak az európai jelenlétben. Az európai autógyártók korábbi igazgatóiból álló vezetői gárdák már csak a hab a tortán.

Hirdetés

Változhat az öreg kontinens fogyasztói és a kínai autógyártók közti kapcsolat, hiszen az utóbbi időben igencsak megnövekedett a távol-keleti ország gyártóinak esélye, hogy immár komolyabban betörjenek az európai autópiacra. Az új irány múlt hónapban a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon vált nyilvánvalóvá, ahol a nagy jelentőségű kínai gyártók, mint például a Great Wall Motor és a Chery Automobile, jelezték szándékukat, európai szemmel is kifinomult SUV-okat és crossovereket értékesítenének Európában a következő években. A kínai vállalatok üzenete Namrita Chow, a londoni IHS Markit főelemzője szerint így foglalható össze leginkább: „Mások vagyunk. Megváltoztunk. Fejlődtünk.”

Az olyan kínai autógyártók, mint a Great Wall, a Chery és az MG már jelen vannak Európában és Oroszországban. Többnyire kisautókat és pickupokat kínálnak, azonban most be szeretnének törni Európa gyorsan növekedő SUV szegmensbe, mely a jóslatok szerint 2020-ra a kontinens piacának harmadát fogja kitenni.

– 10 évvel ezelőtt a kínai autógyártók még nagyon újak voltak, de végre megtanulták, hogy építsenek autókat – mondta Chow. Azóta javították termékeiket és folyamatosan egyre nagyobb részesedést szereztek a külföldi vegyesvállalatok márkáiból Kínában. Az elmúlt évtizedekben a minőség javítására fókuszáltak, együttműködtek a Robert Bosch-sal, a Danával, és a Valeóval is. Hatékony 1,5-2,0 literes turbófeltöltős benzinmotorokat és hibrid hajtásláncokat is fejlesztettek. Hogy közelebb kerüljenek célpiacukhoz, európai mérnöki és tervezőirodákat nyitottak, a felsővezetés a német prémium márkáktól jött például. Ezek a lépések azért kellettek, hogy a kínai márkák biztosítsák, nem gyengébbek a fejlett piacokon működő autógyártóknál.

Régi német márka, új kínai tőke - a közeljövőben a Borgward az egyik legesélyesebb kínai hátterű, régi-új gyártó

Elemzők szerint a Great Wall és a Lynk & CO lehetnek azok, akiknek a legjobb esélye van rá, hogy sikeresek legyenek Európában, azonban a szakértők megjegyezték, hogy a Borgward kivételével eddig nem mutattak be olyan modelleket, amelyeket akár már holnap be lehetne vezetni Európában, vagyis készen állnának a piacra kerülésre.

Természetesen a folyamatot az európai autógyártók is figyelemmel követik, és készek reagálni a fejleményekre, nem fognak ülni, és hagyni, hogy elvegyék piaci részesedésüket. Ez persze már a piaci harc későbbi fordulója lehet, a kínai gyártók jelenleg "csak" tesztelni, illetve demonstrálni szeretnék, hogy megfelelnek-e az európai szintnek.

Kiemelt Partnereink