Elemzések Mi történt a 24. héten a magyar járműiparban?

Mi történt a 24. héten a magyar járműiparban?

autopro.hu | 2015.06.12 15:27

Mi történt a 24. héten a magyar járműiparban?

Járműipari világújdonság készül Miskolcon, fejlesztésre készül a Daimler Kecskeméten, szárnyal az Audi Győrben. Leteszteltük a Renault Kadjart, bemutattuk az új magyar gyártású harckocsit, rengeteg beszállítói fejlesztésről is írtunk.

Hirdetés

Gyártók

Jó hír a magyar autóiparnak, hogy a német autók egyik legfontosabb felvevőhelyén, Amerikában szeretik a német autókat. Sőt, veszik is. Köztük számos olyan kocsit, amelyek Győrben készülnek.

Bevetésre kész a Komondor

Magyar gyártású harckocsit mutattunk be a héten: közel félmilliárd forintból forintból fejlesztett terepjárót, ballisztikai védelemmel ellátható, többcélú járműcsaládot a magyar Respirátor Vegyivédelmi és Tűzvédelmi Zrt.

Igazi járműipari világújdonság készül Miskolcon. A Flike elektromos hajtású, repül, intelligens vezérléssel bír. Lehet vele életet menteni, határt őrizni, vagy csak úgy repkedni. A fejlesztésben részt vevő mérnökkel beszélgettünk.

Fura alkotás a Flike, de a fejlesztők szerint nagy iránta az érdeklődés

Bár az ilyen hírek körül jellemzően nagy a titkolózás, most mégis bátran bejelentette a Külgazdasági és Külügyminisztérium egyik politikusa, hogy a Daimler magyarországi tevékenységének bővítését mérlegeli, már megindultak a tárgyalások a magyar kormánnyal. Nem került szóba Kecskeméten kívül más helyszín, így várhatóan az autógyárra fókuszálhat a fejlesztési terv.

Ezúttal francia kalandautót teszteltünk: a Renault Kadjar nagyjából a Nissan Qashqai műszaki alapjain érkezik, akár összkerék-meghajtással is, kétszáz milliméteres hasmagassággal és 527 literes csomagtérrel. Kipróbáltuk, megírtuk.

Amíg a Land Rover bejelentésére várunk, kiderült, hogy az Aston Martin gyára hová nem jön: hozzánk.

Jön viszont a Lada, bár nem gyártósorral, hanem négy keréken érkezik. Ősztől az első európai célországok között Magyarországon is kapható lesz a régi „kedvenc”.

Amíg ideérnek az oroszok, kielemeztük, hogyan teljesítettek tavaly a hazai autógyártók, az Opelt is ide számítva. Így.

Beszállítók

Megjelent két, a mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességét és fejlesztését támogató pályázati felhívás a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében, az összesen 85 milliárd forint értékű forrásra július 8-ától adhatják be a vállalkozások konkrét elképzeléseiket.

Az előző hírhez kapcsolódó témában tartottak a hét közepén eszmecserét Veszprémben, ahol azt járták körül, hogy összeegyeztethető-e a ma oly divatos K+F kifejezés a kisebb cégek lehetőségeivel, főleg az anyagiakat illetően.

A gépipari és elektronikai alkatrészeket gyártó Phoenix-Mecano 1,5 milliárd forint értékű kutatás-fejlesztési beruházást hajtott végre hazánkban, ehhez külön leányvállalatot is alapított az anyacég Phoenix Mecano Kecskemét Research & Development Kft. néven.

Felavatták a műanyag alkatrészeket gyártó Parat járműipari beszállító új szügyi üzemcsarnokát, ahol Varga Mihály miniszter a hazai beruházások ösztönzéséről beszélt.

Miután a BMW már két modelljét építi szénszálas anyagból készülő utascella köré, hamarosan az Audi is követi a példáját. Erre utal, hogy a német Voith beszállítótól nagy tételben rendeltek szénszálas alkatrészeket.

315 millió forintos beruházásból bővítette biatorbágyi gyártóterületét, és korszerűsítette gépállományát, fokozta gyártókapacitását a magyar Melior Laser Kft. lemezmegmunkálással és lemezalkatrész gyártással foglalkozó cég.

Szolgáltatók

Nem áll meg a fejlődés Debrecen repterén. A létesítmény területén – amely a Wizz Air bázisa lehet hamarosan – elhelyezték egy új innovációs és inkubációs központ alapkövét.

Akár idén nyugdíjba vonulhatnak a borsodi megyeszékhely füstokádó autóbuszai, amelyek helyett korszerű, környezetbarát és alacsony üzemanyag költségű CNG-buszok állhatnak forgalomba.

Magyarország élen jár a régióban a munkavállalók védelmében, a magyar szabályozás védi leginkább a dolgozókat a jogellenes elbocsátásokkal szemben – legalábbis a Deloitte Legal jogi szolgáltató cég 31 országot vizsgáló felmérése szerint.

A május közepén megrendezett Ipar Napjai (Mach-Tech) kiállítás igencsak népszerűre sikeredett látogatói oldalról, rengetegen voltak kíváncsiak a Hungexpón megjelent újdonságokra. A tapasztalatokról az egyik kiállítóval, a szerszámokat forgalmazó Pramet munkatársával beszélgettünk.

Oktatás

A duális képzési modell állapotfelmérése és a vállalati tapasztalatainak összesítése céljával szervezett workshopot a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kecskeméten.

Ausztrália átszelésére készülnek a Kecskeméti Főiskolások egy saját építésű napelemes autóval. A csapatvezető közreműködésével bemutatjuk, mire képes a Megalux nevű jármű.

Gazdaság

A görög pénzügyi válság kapcsán arról beszélgettünk a Portfolio vezető elemzőjével, hogy miként érintik a lehetséges forgatókönyvek a magyar vállalatokat, érdemes-e aggódni.

Áprilisban 6,3 százalékkal nőtt a hazai ipari termelés az egy évvel korábbihoz képes a nyers és a munkanaphatástól megtisztított mutató szerint egyaránt.

Továbbra is gyengélkledik a forint, az euróhoz viszonyítva a 312-315-ös sávban mozgott a héten a magyar fizetőeszköz árfolyama.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink