Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mi történt a 10. héten a magyar járműiparban?
Ez volt a Felkelő Nap Hete: elindult a Vitara sorozatgyártása, leteszteltük a Swiftet, milliárdokat fektetnek be japán cégek. Interjút közöltünk a Takata és a Gefco fontos embereivel. A Passat az Év Autója, fejleszt a Michelin, a Delphi egyik hazai gyára gazdát cserél.
Gyártók
Nem kell tovább várni az újabb Magyarországon készülő modellre: Suzuki Osamu, a japán autógyártó tulajdonosa és Orbán Viktor miniszterelnök közösen indította el a Suzuki esztergomi gyárában az új Vitara sorozatgyártását. Az autót csak Esztergomban gyártják, innen exportálják a vállalat összes piacára.
A volánnál a miniszterelnök, mellette a márka névadó tulajdonosa |
Az Opel a saját befektetése mellé 154 millió forintos képzési támogatást kap az államtól. Cserébe az infrastrukturális fejlesztésen túl több mint ötvennel növeli a tanulói létszámot a vállalat, emellett bővíti az oktatott szakmák körét is.
Bár nem hazai gyártmány, a héten tartott Genfi Autószalon kapcsán mindenképp kiemelkedő tény, hogy a Volkswagen Passat lett az év autója.
Lehetne fényesebb is az eredmény |
Az Audi Győrben készülő modellje, a TT meglepő módon nem kapta meg a maximális öt csillagot az Euro NCAP vizsgáján, amely ráadásul biztonsági besorolás nélkül jelent meg tavaly az európai piacokon. Persze 2015 elején szigorodtak a szabályok, így jóval nehezebb megszerezni a kitűnő bizonyítványt.
Suzukis hetünk volt, hiszen leteszteltük a „mi autónkat” - a legrégebbi olyan magyar modellt, amit napjainkban is gyártanak.
Megkergettük a japán-magyar paripát |
Ha már hazánkban gyártott autók: ezeket a modelleket kedvelte leginkáb a magyar piac.
Beszállítók
Vélhetően 30 milliárd forint körüli összértékű beruházást hozhatnak hazánkba japán autóipari vállalatok. Hogy pontosan miről van szó, kik terveznek fejleszteni, egyelőre nem ismert, miután egyre népszerűbb kormányzati kommunikációs stratégia, hogy be is jelentenek valamit, közben mégsem. Most Magyar Levente államtitkár lebbentgetett fátylat a keleti végeken. Úgy tudjuk, az egyik érintett az NHK Spring rugógyártó vállalat lehet, a beruházás helyszíne pedig Tata lehet.
Magyar Levente államtitkár majdnem bejelentett valami fontosat |
40 millió eurós bővítést hajt végre a Michelin Nyíregyházán. A beruházás megvalósítása idén kezdődik el, és 2017 végére a tervek szerint 100 új munkahely létrehozását teszi lehetővé. A bővítés eredményeképpen a gyár kapacitása 2017 végére el fogja érni a napi 6900-as darabszámot.
Jól értesültünk: valóban a Harman a másik amerikai cég a GM mellett, amely jelentős beruházást hoz hazánkba. Három és fél milliárd forintos beruházással 420 új munkahelyet hoz létre a hangtechnika-gyártó vállalat.
Már zajlik a készülődés a Harman pécsi telephelyén |
Tulajdonosváltás zajlik a Delphi balassagyarmati gyárában, miután a beszállító Thermal divízióját felvásárolta a Mahle.
Évi 2 milliárdos üzeletet nyert el a Rába – a beszállítói együttműködés az új Vitara modellhez kapcsolódik, annak teljes gyártási életciklusára vonatkozóan.
Kersten Bachmann dicsérte a magyar cégeket, a hibás légzsákokról nem beszélt |
A Takata miskolci gyárának vezetője végre megnyilatkozott, éspedig elismerően szólt a hazai beszállítók teljesítményéről, egyben hiányolta a magyar vállalatok önbizalmát, kezdeményezőkészségét.
Szolgáltatók
Ki sem látszik Budapest a midibuszokat illető beszerzési tenderekből. Legalább három ilyen projekt van folyamatban – bár mind szinte lezárult, mégsincs fogható eredménye egyelőre a döntéseknek.
Az ekáerrel csak a baj van, legalábbis sokan így látják. Szó, mi szó, több órára lefagyott a hét elején a rendszer, megannyi felhasználónak újabb bosszúságot okozva.
Luc Nadal, a Gefco első embere is nyilatkozott szakportálunknak |
Nagyinterjút készítettünk a világ egyik legjelentősebb logisztikai vállalata, a Gefco első emberével, valamint a hazai leányvállalat ügyvezetőjével.
Térségünkben építene logisztikai központot az idén 10 éves Ferdinand Gross szolgáltató vállalat.
Gazdaság
Heti átfogó témánk a brit járműipar helyzetével foglalkozott, illetve azzal, hogy nyerhetnek-e vajon a magyar beszállítók abból, hogy a szigetország vállalatai odalépnek a gázpedálra.
A budapesti brit nagykövetség is segít eligazodni az együttműködési lehetőségek ösvényein |
Közben a hazai viszonyokat illetően elmondható, hogy még a szokásosnál is erősebb volt a járműipar gazdasági dominanciája. Az ipari termelés volumene januárban 5,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az előző hónaphoz képest pedig 4,3 százalékkal nőtt a szezonálisan és munkanaptényezővel kiigazított adatok szerint.
A KSH iménti, idei évkezdő adatai egybecsengenek a HIPA tavalyra vonatkozó elemzésével. Az ügynökség által 2014-ben kezelt beruházási volumen több mint fele, 868 millió euró, valamint az új munkahelyek közel 32 százaléka (3500) a járműipari befektetésekhez köthető.
Majdnem klasszikus heti ívet produkált a forint a héten, hiszen oda tért vissza a mutató péntekre, ahonnan hétfőn indult a kereskedés: a 303,5 értékre. Aztán az utolsó munkanap délutánján meglódult az euró, így a forint megkarcolta alulról a 306-os szintet is. A kilengés hátterében az Európai Központi Bank jövő hétfőn induló eszközvásárlási programja lehet.
A heti EUR-HUF árfolyam a végén kezd igazán érdekessé válni (portfolio.hu) |