Elemzések Megvannak a legjobb gépészek, elbuktuk a Magnát – ez történt a 42. héten

Megvannak a legjobb gépészek, elbuktuk a Magnát – ez történt a 42. héten

Pardavi Mariann | 2017.10.24 12:30

Megvannak a legjobb gépészek, elbuktuk a Magnát – ez történt a 42. héten

Míg az autóipar egy része az Automotive Hungary szakkiállítással foglalta el magát, addig jó pár olyan esemény történt a szektorban, ami mellett nem szabad elmenni szó nélkül. Összeszedtük, mi történt a kiállítás hetén.

Hirdetés

Negyedik alkalommal rendezi meg szakportálunk a mérnökhallgatók csapatversenyét, a Techtogether Automotive Hungaryt. – Úgy látom, erre a versenyre mindkét oldalról szükség van. A hallgatók találkozhatnak olyan cégek képviselőivel, amik szponzorálhatják fejlesztéseiket, míg a HR-esek személyesen ismerkedhetnek meg diploma előtt álló fiatalokkal. Itt többet látnak belőlük, mint egy állásinterjún – mondta el Takács János zsűrielnök. Többek között versenyzett a győri energiahatékony csapat, a budapesti hajósok, a szombathelyi gépészhallgatók, a zalai pneumobil team és a szegedi járműépítők. A háromnapos verseny végén pedig az is kiderült, kik lettek a legjobbak között a legkiválóbbak.

Techtogether Automotive Hungary: felvonultak a versenyzők és a járműveik

Gyártók

  • Hosszú távra tervez a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. Kecskeméten: 2016-ban bejelentették a már meglévő kompaktautó gyáruk fejlesztését és kapacitásbővítését, továbbá egy második, csúcstechnológiával rendelkező gyártási egység megépítését a telephelyen, ami 1 milliárd euró beruházásával valósul meg. Lena Doll, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. HR vezetője 14 évvel ezelőtt csatlakozott a Daimler AG-hoz, a vállalat Rajna-vidéki telephelyén, Wörthben. Interjúnkban a magyarországi munkaerőforrás jelenlegi állapotairól és a növekedéssel járó új kihívásokról beszél.

Beszállítók

  • Felavatta új gyárcsarnokát és bemutatta új tanműhelyét a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest. Az 5,28 milliárd forint értékű bővítéssel a társaság a világ legnagyobb vasúti fékegység-gyártó és -fejlesztő vállalatává, egyúttal hazánk egyik meghatározó szakképzőközpontjává vált.
  • Húsz éve kezdődött meg a termelés az LuK szombathelyi gyárában. A kezdetekről napjainkig megtízszereződött a gyár alapterülete, a munkavállalók száma pedig 64-ről 3400-ra nőtt. – Annak az értékrendnek köszönhetően lehetünk itt 20 év után, amelyet napi munkánk során a magunkénak vallottunk: átláthatóság, bizalom és csapatmunka. Ennek mentén tudtunk eljutni oda, hogy a Schaeffler-csoport 4. legnagyobb gyárává nőttük ki magunkat a 75 termelési helyszín közül. A világon minden tizedik új autóban általunk gyártott kuplung és lendkerék található – foglalta össze az elért eredményeket tömören Szigeti Tibor ügyvezető a jubileum kapcsán rendezett ünnepségen.
Szigeti Tibor, az LuK ügyvezetője
  • Kétmilliárdos kapacitásbővítő és technológia-fejlesztő beruházást hajtott végre a Hajdu Autotechnika. A vállalatcsoport ezzel a beruházással tovább bővíti préskapacitását, elősegíti a technológiai fejlődését, valamint fejleszti szerszámtervezői és -gyártói képességét.
  • A héten vált világossá, hogy egészen biztosan nem jön hazánkba a Magna: a szlovén kormány felhatalmazta a gazdasági minisztériumot, hogy aláírja a szerződést a kanadai-osztrák Magna Steyr autóipari beszállító vállalat fényezőüzemének felépítéséről a Maribortól délre fekvő Hoce-Slovnica községben.

Szolgáltatók

  • Forradalmi átalakulásokat jeleznek az autóipar új technológiái – ezzel a felütéssel nyitotta meg Ganczer Gábor, a rendezvénynek helyet adót Hungexpo vezérigazgatója az Automotive Hungary szakkiállítást. Az eseményen zajló konferenciák az elektromobilitással és a járműipari innovációkkal foglalkoztak, szakportálunk pedig itt rendezte meg a mérnökhallgatóknak szóló Techtogether versenyt.
Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára, Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Daniel Korioth, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója az Automotive Hungary szakkiállításon
  • A tatabányai önkormányzati tulajdonú T-Busz Kft. 41 új autóbusz vásárlásáról írt alá szerződést. A közbeszerzési eljárások után négy elektromos buszt szállíthat az Ikarus Egyedi Kft., a győri Kravtex Kft-vel 23 szóló autóbusz szállítására szerződtek, az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.-től pedig 14 csuklós autóbuszt szerez be a társaság.
  • Átadták a Győr-Gönyű országos közforgalmú kikötőt, amely belföldi és nemzetközi áruforgalmat bonyolít le, vízen, vasúton és közúton is megközelíthető. Ötszáz méter hosszan öt függőleges falú hajóállást alakítottak ki, négy ipari vasútvágányt építettek 2,2 kilométeren, utat 1,5 kilométer hosszan, továbbá darupálya is tartozik a kikötőhöz.
  • Ötven kisvállalkozás csatlakozhat a negyedik ipari forradalomhoz, a 2,35 milliárd forint keretösszegű projekt célja, hogy Ipar 4.0 mintaalkalmazások kialakításával támogassa a termelő kkv-k digitális és automatizációs fejlesztési törekvéseit.

(Nyitóképünkön a budapesti Fáy András Közlekedésgépészeti, Műszaki Szakgimnázium diákjai az iskola standjánál az Automotive Hungary 2017 kiállításon a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban.)

Hirdetés

Kiemelt Partnereink