Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még mindig Brexit: Délkelet-Európába költözhetnek a brit autógyárak
Közép- és Délkelet-Európába költözhet a brit autóipar egy része, ha Nagy-Britannia elveszíti hozzáférését az egységes európai piachoz uniós tagságának megszűnése (Brexit) miatt - nyilatkozta Matthias Wissmann, a német VDA autóipari szövetség elnöke a Financial Times hétfőn megjelent cikke szerint.
A Reuters hírügynökség által idézett interjúban a BMW-t, a Daimlert és a Boscht is képviselő szervezet elnöke hozzátette, az olyan országok, mint Lengyelország és Szlovákia "nagyon vonzóak, alacsony a munkaerő költségük és részei az uniónak".
Theresa May brit miniszterelnök márciusi határidőt adott meg a Brexit tárgyalások hivatalos megkezdésére. Az autógyártók aggódnak, hogy az úgynevezett "hard Brexit" forgatókönyve valósul meg, azaz Nagy-Britannia elveszíti hozzáférését az európai egységes piachoz, így akár 10 százalékos vámot is felszámolnak az autóexportra.
Csak a német autóipari cégeknek a beszállítókkal együtt több mint 100 gyártó telephelyük van Nagy-Britanniában, e cégek befektetési kedvét visszavetheti a hosszú ideig tartó bizonytalanság Matthias Wissmann szerint.
Így az elnök szerint a brit autóipar az olaszéhoz hasonló lejtmenetbe fordulhat, ahol 20 év alatt évi 2 millióról 500 ezerre esett a gyártott autók száma.
A német autógyárak tavaly 810 ezer autót exportáltak Nagy-Britanniába, többet, mint bármely más országba a világon. Ennek ellenére Matthias Wissmann úgy vélte, Európa sokkal fontosabb piaca a német autóiparnak, mint a szigetország.