Elemzések Még egy fogorvos is tud motort építeni – ez volt a 8. hét

Még egy fogorvos is tud motort építeni – ez volt a 8. hét

Pardavi Mariann | 2016.02.29 06:10

Még egy fogorvos is tud motort építeni – ez volt a 8. hét

Nagybevásárlást tartott a Thyssenkrupp, kiderült, miért jó Suzuki-beszállítónak lenni, interjú készült a felnik királynőjével. Többek között ezekről szólt február utolsó hete a magyar járműiparban. Lássuk a részleteket!

Hirdetés

Gyártók

Lendületben van a szentgotthárdi Opel-gyár: nincs olyan év, hogy ne jelentenének be újabb bővítést. A fejlődésről és annak emberi tényezőiről kérdeztük a humán erőforrásért felelős igazgatót, Molnár Csillát. Mint mondta, míg 2010-ben 620-an dolgoztak a vállalatnál, addig idén év végéig közel háromszor annyian, mintegy 1700-an teljesítenek majd szolgálatot. Jelenleg 230 mérnököt foglalkoztatnak. Mit tesznek, hogy jól képzett szakemberekkel dolgozzanak? Ezt is elmondta.

Molnár Csilla szerint ma már többet kell tenni a jó munkarőért

A héten Urbán Lászlót, a Magyar Suzuki vezérigazgatóhelyettesét is kifaggattuk. Az interjú apropóját a HIPA díja adta, az indoklás szerint az esztergomi OEM teszi a legtöbbet a magyar beszállítókért és a hazai kkv-szektor erősítésért. Megkérdeztük, mit jelentenek az erőfeszítések a mindennapokban.

Urbán László elmondta, mit tesznek a beszállítóikért

Beszállítók

A Thyssenkrupp jó mélyen nyúlt a pénztárcájába február utolsó hetében. Bejelentette, hogy egy zöldmezős beruházás eredményeképp, a budapesti K+F kompetencia központon és a győri gyáron kívül 2017-től Jászfényszarun is gyárt kormányrendszereket és hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket. Ötszáz új munkahelyet teremt ez a lépés. Ezt a 33 milliárd forintos beruházást fejelte meg azzal, hogy felvásárolta az Ib Andresen Industri gönyűi telephelyét. Nemrég szerkesztőségünk meglátogatta az acélipari céget – járja be velünk virtuálisan a telephelyet!

A vállalatcsoport egyik oroszlányi gyárába látogatott az amerikai BorgWarner elnök-vezérigazgatója. James Verrierrel a helyszínen készítettünk interjút. Úgy fogalmazott, pozitív mindaz, ami Magyarországon, az oroszlányi gyáraikban történik.

Pongrácz Ferenc jósgömbbe nézett

Amit ma járműiparnak hívunk, gyökeresen át fog alakulni a következő évtizedekben. Az IBM ebben a változásban már most is partnerként támogatja a járműipari vállalatokat – jelentette ki Pongrácz Ferenc, az IBM dél-kelet-európai üzletfejlesztési igazgatója. Interjúban fogalmazta meg az általa gondolt reális jövőképet.

Techtogether

Teljesen megszokott, hogy egy járműépítő csapatban több szakma hallgatója keveredjen, ám a Szegedi Tudományegyetem FS-teame kilóg a sorból keresztben-hosszában. Egészen sajátosan értelmezik ugyanis a vegyes csapat fogalmát. Járművüket saját tervezésű motor hajtja, az erőforráson az egyetem összes karának hallgatója dolgozhatott: a gépészmérnökök mellett fogorvosok, zenészek és földrajz szakosok is. Milyen motort építenek a szegedi fogorvosok? Mutatjuk!

A Szegedi Tudományegyetem összes karának hallgatója részt vesz a motorépítésben: a gépészek mellett zenészek, gyógyszerék, fogorvosok izzadnak az erőforrás felett

Beszélgettünk az ingolstadti Audi egyik fiatal dizájnerével, Dániel Tündével is. Alig múlt harminc, de olyan nagyszabású projektekhez adta már a nevét, mint a négykarikások elektromos tanulmányautója. Szerinte jó tervező és nem jó tervező létezik, nem az számít, hogy nő vagy férfi az illető. Összetéveszthetetlen stílusra esküszik Tünde, akinek a felnidizájn a specialitása.

Dániel Tünde első nagy projektje az Audi e-tron quattro tanulmányautó volt

Kiemelt Partnereink