Elemzések Kiszervezhető a leállásból eredő veszteség – ez történt a 46. héten

Kiszervezhető a leállásból eredő veszteség – ez történt a 46. héten

Pardavi Mariann | 2018.11.19 08:38

Kiszervezhető a leállásból eredő veszteség – ez történt a 46. héten

Egyre több autóipari vállalat dönt amellett, hogy létesítménygazdálkodási és karbantartási feladatait kiszervezi ezzel foglalkozó cégeknek. A héten egyebek mellett azt a témát is körüljártuk, hogy milyen előnyökkel jár ez. Összefoglaltuk, miről írtunk az elmúlt héten.

Hirdetés
  • Huszonöt éve még az egykori győri vagongyártól megvásárolt gyárterület első létesítményében kezdte tanulni az Audi-motor összeszerelését Csendes Imre, aki azóta is az Audi motor-összeszerelő üzemében, a végellenőrzésnél dolgozik. A vállalat egyik legrégebbi munkatársa nem tudná megmondani, hány motorszéria futott át a keze alatt, de az első motor összeszerelése élénken él az emlékeiben. A győri Audi generációknak ad már munkát, Imre fia is a vállalatnál dolgozik.
  • A Rába cégcsoport árbevétele januártól szeptember végéig 34,69 milliárd, a harmadik negyedévben 10,21 milliárd forint volt.
  • Októberben csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az egy évvel korábbihoz képest, az új emisszió-mérési eljárás szeptemberi életbe léptetése miatt. Magyarországon októberben 10 923 új autót értékesítettek.
  • A létesítménygazdálkodással foglalkozó Leadec már tárgyal a debreceni BMW-vel.
  • Magyarország GDP-je 5 százalékkal nőtt.
  • A kormány szerint túl sok szakma közül választhatnak a pályaválasztás előtt álló diákok, ami nehezíti a döntésüket. Egyszerűsíteni kívánják a rendszert.
  • INTERJÚ: – A vállalatok vezetői rájöttek arra, hogy ha kiszervezik a létesítménygazdálkodási, karbantartási feladatokat, nemcsak tehermentesítik magukat, de a felelősség is áthárul. Ha bármilyen probléma adódik, nem engedhetjük meg magunknak, hogy a gyártósorok leálljanak. Egy óra, amely maximálisan rendelkezésre áll bármilyen hiba elhárítására. Ha leáll a gyártás, nem csak a termeléskiesést, hanem a következményes károk költségeit is vállalnunk kell – közölte a Leadec Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Dákai Ferenc.
  • Mindennapi árucikké, egyszerű használati tárggyá válik a kollaboratív robot, hirdeti az immár globális jelenléttel bíró OnRobot, egy feltörekvő, magyar szálakkal is rendelkező robotgyártó cég. A munkavégző karvégek gyakorlatilag minden gyártó robotkarjaival kompatibilisek, az OnRobot arra törekszik, hogy a robotgyártók az ő termékeik segítségével bővíthessék alkalmazási területeiket.
  • Felavatták a Hays Hungary munkaerő-toborzó új irodáját a budapesti Bank Center irodaházban. A nyitott pozíciókra jelentkező jelölteket itt külön interjú-helyiségekben hallgatják meg a toborzó cég munkatársai. Az iroda tapasztalatai szerint február-március környékén jön meg a munkahelyváltási kedv a mérnököknél.
  • Ötezer euróval támogatta az Első Győri Lions Klub működését az elektronikai-, világítástechnikai eszközöket gyártó Melecs győri üzeme.
  • A repülőgép alkatrészeket tervező és gyártó Diehl Aviation gépészeti tervező laboratóriumot létesített a Debreceni Egyetem gépészmérnöki tanszékén, ami 12 tervező állomást, 3D nyomtatót is magába foglal.
  • INTERJÚ: – Eddig hét versenyautót építettünk, mindegyik jobb paraméterekkel rendelkezik az elődjénél. Így jutottunk el az első, 374 kg-os egymotoros, 36 kilowattos fémkeretes járműtől a legutóbbi 225 kg-os, 4x4-es, 140 kW-os központi vázas (monocoque) autónkhoz. Legjobb eredményünket Németországban értük el az első évben, ahol elsők lettünk a cost report (ráfordított összegről szóló beszámoló) versenyszámban. Egy második helyünk is van Csehországból, amit 2016-ban az üzleti terv bemutatásával szereztünk – számolt be a pozsonyi Formula Student csapat sikereről az egyik csapattag, Czakó Veronika.
  • Az Autopro egy asztalhoz ültette a járműépítő egyetemi csapatversenyeken részt vevő hallgatókat, hogy a legszűkebb keresztmetszetről, a pénzforrások felhajtásáról beszéljenek. A konklúzió: minden ajtón kopogtatni kell, ahol lehetséges szponzorok vannak.
  • Akár 9 milliárd eurót adhat hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez 2025-ig a digitalizáció – állapítja meg egy friss kutatás.
  • Magyarország bekerült a világ autóexportjának 90 százalékát előállító húsz legnagyobb autóexportőr állam közé.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink