Kínában veszik a Porschét, mint a cukrot

Szerző: MTI | 2017.07.12. 09:04

A Volkswagen leányvállalata, a német Porsche AG az idei első félévben történetének legjobb eladási volumenét érte el – derül ki a vállalat honlapján közzétett adatokból.

A Porsche értékesítési volumene az év első hat hónapjában csaknem 126 500 darab jármű volt, 7,0 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A kedden közzétett eladási adat a vállalat eddigi legerősebb első féléves eredményét jelenti.

A kedvező eladási adatok oka döntően a kínai kereslet kiemelkedő növekedése volt: idén 18 százalékkal több, összesen 35 864 Porsche modellt értékesítettek Kínában. Az Egyesült Államokban is bővülést ért el a cég: az előző év azonos időszakához képest 3 százalékkal több, összesen 27 568 Porsche talált gazdára az idei első félévben.

A Volkswagen-leány értékesítési volumene az év első három hónapjában még 59 689 darab jármű volt, 6,6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Detlev von Platen, a vállalat marketingvezetője a vállalat honlapján közzétett közmeleményben kiemelte a Porsche Panamera modell iránti kereslet növekedésének szerepét.

A Porsche 2017-re mérsékelt bővülést tervez, ezt korábban Lutz Meschke, a cég pénzügyi vezetője a Brexit miatti politikai bizonytalansággal indokolta. Már 2016-ban is mérséklődött a bővülés üteme a 2015-öshöz képest.

A Porsche az Audi mellett a legjelentősebb bevételi forrás a Volkswagen-csoportban.

A Volkswagen konszern mintegy 627 ezer munkavállalója közül csak 28 ezer dolgozik a Porsche vállalatnál.

A Porsche luxusautókat gyártó cég elődjét Ferdinand Porsche alapította Stuttgartban 1931-ben, leszármazottja, Wolfgang Porsche a vállalat egyik vezetője jelenleg is.

A vezető nélküli autók és a car sharing (autó megosztás) megjelenésére a Porsche a digitális szolgáltatások fejlesztésével kíván reagálni a következő években, évi 200-300 millió euró befektetésével.

A vállalat célja az, hogy a Porsche legyen a jövő egyik vezető prémium digitális mobilitás szolgáltatója.