Kínában felszállt a füst – elektromos autó eladások a világ nagy piacain

Szerző: Szammer István | 2017.07.21. 09:28

Az elektromos autók eladásai 2010 óta folyamatosan emelkednek. Különösen az USA és Kína piacán voltak nagyok a növekedések. A füstfelhőbe burkolózó kínai piacon már 2015-ben is több elektromos hajtású személyautót adtak el, mint az USA-ban és ez a trend nem változott tavaly sem.

A kínai piacon már 2015-ben az eladott autók 1%-a elektromos autó volt. Azóta további hét ország eladási adatai haladják meg az 1%-ot: USA, Hollandia, Norvégia, Nagy-Britannia, Japán, Németország és Franciaország. Az elektromos hajtású autók száma 2016-ban több, mint 1,1 millió volt, beleértve a plug-in és a hybrid autókat is.

Az elmúlt két évben ezek az országok pénzügyi ösztönzőkkel és az elektromos töltőhálózatok kiépítésével jelentősen hozzájárultak az elektromos autók piacának növekedéséhez. Hollandia és Norvégia például csökkentette az elektromos autók regisztrációs illetékét és az adókat. Az ösztönzők bevezetése mellett ezekben az országokban élnek leginkább a dízel- és benzinmotoros autók használatának korlátozásával a városokban.

Persze mindezen ösztönzők mellett is a gyártók számára az igazi nagy kihívást és lehetőséget a kínai piac jelenti. Az elmúlt évben több mint 350 ezer elektromos autót (a szám tartalmazza a plug-in és hybrid autókat is) adtak el ezen a piacon, ami 200 ezerrel több, mint az USA-ban értékesített darabszám. És a kínai vásárlók láthatóan megállíthatatlanok. Kína kibújik a füst alól.