Elemzések Kecskeméttől Párizsig - Ez történt a 39. héten

Kecskeméttől Párizsig - Ez történt a 39. héten

Wurmbrandt András | 2016.10.03 12:30

Kecskeméttől Párizsig - Ez történt a 39. héten

Az öntödék nehéz helyzetétől az eloxálásig, az Audi Iskolától az ELTE járműipari képzéséig, az elektromos repülőgéptől a "Together - Stratégiáig" és Kecskeméttől Párizsig sok mindentől volt hangos a mögöttünk lévő, 39. hét.

Hirdetés

Gyártók

A mögöttünk lévő héten igazából már mindenki a Párizsi Autószalonra koncentrált, jól lehet az hivatalosan csak október elsején kezdődött. Ennek ellenére már a megnyitó előtti napokon folyamatosan érkeztek a sajtóhírek az újdonságokról. A Volkswagen csoport igazgatótanácsának elnöke például bemutatta a "Together - Stratégia 2025" programot, amellyel a konszern a jövő szempontjából kiemelt fontosságú elektromos mobilitás, digitalizáció és egyéb mobilitási megoldások területén kíván meghatározó szereplőként jelen lenni.

A Renault sem akart lemaradni, bejelentették, hogy megkétszerezik elektromos modelljük hatótávolságát, azaz a Renault Zoe mostantól 400 kilométert is képes megtenni egy töltéssel.
Persze nemcsak a francia fővárosból érkeztek jó hírek, hanem itthonról is.

Esztergomi modelljének frissítésével erősít például a Suzuki, az új SX4 S-Cross jelentős külső és belső változtatásától a márka C-osztálybeli pozíciójának javítását reméli a cég, egyben arra számít, hogy a vártnál több, 11 ezer kocsit értékesít idén a magyar piacon.

A Scania díjat nyert, az S-széria annyira jól sikerült, hogy máris az év teherautójának választották.

Az Audi pedig pénteken új gyárat avatott Mexikóban. Az ország sokadik autóipari beruházójaként a négykarikások egy évente 150 ezer kocsit előállítani képes telephelyet nyitottak meg.

Az örömök mellett persze mindig van üröm is, a múlt hét sem volt visszahívástól mentes. A Ford Focus több tízezer példányának lehet szoftverhibás a zárszerkezete, emiatt a Németországban gyártott egyes RS változatok indulhatnak a műhelybe.

12 év után először tartottak egész napos sztrájkot a Hyundai dolgozói, a régóta nem látott munkavállalói lépéssel idén már kétmilliárd dollárnál is nagyobb kárt okoztak a cégen belüli nézeteltérések.

Beszállítók

Az öntödék nehéz helyzete került a középpontba abban az interjúban, amit Győri Imrével, a Magyarmet ügyvezetőjével készítettünk. A cégvezető szeretné lerombolni az öntödékről kialakult téves képet – hiszen ez a munkaerőhiányhoz is hozzájárul – ezért hangsúlyozta, automatizált gyártás zajlik a vállalatnál, robotok segítik a munkát, és modern felszerelés teszi 21. századivá a termelést.

Egy másik interjúnkban Szijártó Zsolt, a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ ügyvezető igazgatója beszélt a hazai járműipar, különösen a nyugati megyék vállalatai előtt álló kihívásokról és a megoldási lehetőségekről.

Ami a rovat híreit illeti, többek között kiderült, nem hiába rendelték el a Takata - alkatrészek több tízmilliós visszahívását: megdöbbentő eredményt hozott a hibás alkatrészek tesztelése: egy sor további tragédiát előzött meg a dollármilliárdokba kerülő javítási akció.

Dollármilliók után, eurómilliók: Nyolc egykori magas beosztású dolgozójától követel ekkora összeget kártérítésként a Schaeffler, mivel a közeljövőben 53 millió eurós büntetést szabhatnak ki a vállalatra egy korábbi megvesztegetési ügy miatt. A beszállító egykori alkalmazottai közül várhatóan többeknek is bíróság elé kell majd állnia.

Mindeközben leépít a Siemens, ám a korábban tervezettnél valamivel kevesebb, 1700 munkahely szűnik meg a német vállalatnál 2020-ig.

Szolgáltatók

Végre nem csak a hírekben olvashatunk róla, hamarosan a hétköznapi használatban is megismerkedhetünk a német prémium autógyártók által közösen fejlesztett navigációs szolgáltatóval. A Nokiától az Audi, a Daimler és a BMW hármasa tavaly augusztusban 2,8 milliárd euróért szerezte meg a HERE navigációs üzletágát, mely néhány hónap múlva a fogyasztók számára is elérhetővé válik.

A Microsoft szolgáltatja a felhőalapú hálózatot a Renault-Nissan szövetség termékei számára, adta hírül a két vállalat. A fogyasztók számára ez hasznos plusz lehetőségeket jelent majd, például okostelefonjukkal távolról is képesek lehetnek lekérdezni autójuk bizonyos adatait.

Az eloxálás került a középpontba a rovatban megjelent interjúnkban, a győrújbaráti Török Gépipari Kft. legújabb zászlóshajója ugyanis az eloxáló üzem, ahol modern, automata berendezésekkel dolgoznak. Mivel ez a sor teljesen automatizált, így elkerülik az emberi tényezők okozta hibalehetőségeket – mondta el az ügyvezető.

Oktatás

Átadták a győri Audi Hungaria Iskola bővítési projektjének második ütemét. Ezzel egy új épületszárnyat, egy teljes egészében felújított és kibővített épületet, valamint egy új aulát vehetett birtokba az intézmény 509 tanulója – köztük 52 elsős kisgyermek – és több mint 60 pedagógusa.

Az általános és középiskolai képzés mellett a felsőoktatás is belefért a rovat múlt heti témáiba, Mezey Barna, az ELTE rektora portálunknak adott interjújában arról beszélt, hogy járműipari képzéssel bővítik portfóliójukat. A fővárosi elitegyetem karolja fel végül ugyanis a szombathelyi felsőoktatást, ahol a duális képzésbe több helyi nagyvállalat is bekapcsolódott.

Trend

A Siemens elhatározta, hogy megváltoztatja a repülés világát: elektromos repülőgépet mutatott be a nagyvállalat Kecskemét mellett, amit egy kis hazai céggel együtt fejlesztettek. Ott jártunk, és megtudtuk, sokkal többről van szó annál, mint amit a szemünkkel láttunk. Galériánkat itt találják.

Kiemelt Partnereink