Elemzések Itt az újabb dízelbotrány - ez történt a 36. héten

Itt az újabb dízelbotrány - ez történt a 36. héten

Gégény István | 2017.09.11 11:45

Itt az újabb dízelbotrány - ez történt a 36. héten

Bajban a PSA, új üzemet épít Székesfehérváron a Sapa, beszállítóit fejleszti a Bosch, milliárdos kutatási támogatást kapott a Knorr-Bremse. Interjút közöltünk az SAP és a Commsignia vezető képviselőjével is.

Hirdetés

Gyártók

Hazai pályán nem a személyautókról szólt az elmúlt hét: a Magnus Aircraft sokat tesz érte, hogy megjegyezzük a cég nevét. 5 milliárdos fejlesztés révén uganis kisrepülők sorozatgyártásába kezdenek Pécsen - erről és a külföldi terjeszkedésről kérdeztük a cég illetékeseit.

Figyelmeztetést kapott a VW a dízelbotrány miatt: az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok és az Európai Bizottság a konszern vezérigazgatójához címzett közös levélben arra szólították fel a vállalatcsoportot, hogy tegyen eleget a dízelbotrányban érintett összes autó javítására tett ígéretének. Vagyis legyen már vége ennek a kellemetlen ügynek.

De úgy tűnik, nem lesz vége egyhamar, és nem(csak) a németeken múlik a dolog. A francia csalás elleni hivatal lapértesülés szerint azzal vádolja az autógyártót, hogy 2 millió olyan gépjárművet adott el, amelyekben a kibocsátási értéket manipulálni képes szoftver található.

Beszállítók

A múlt hét nagy bejelentését a Sapa szállítótta: új présüzemet építenek Székesfehérváron. A 6,8 milliárd forintos beruházás 120 új munkahelyet teremt. A norvég cég projektjéhez 1,15 milliárd forint támogatást adott a kormány.

765 milliós fejlesztés révén jelentősen megnövekedett Simon István műanyagipari vállalkozó fröccsöntő gyárának kapacitása. Az új gépekkel bővült gyár a Harman, Denso, Valeo, Hi-Lex, Hanon, Bosch is készít termékeket.

Számszerűleg a Bosch vitte a prímet a hírek sorában: a magyarországi csoport vezetője, Daniel Korioth Orbán Viktor kormányfővel tárgyalt, a vállalacsoport elkötelezte magát a kormány beszállító-fejlesztési terve mellett, s bemutattuk a Bosch e-tengelyét is.

Termelési világrekordot döntött a ZF, a beszállító ugyanis legyártotta százmilliomodik elektromos rögzítőfékét (EPB), ezzel az első vállalat lett a glóbuszon, aki elérte ezt a mérföldkövet.

Ahogy közeledik a globális autóipar szereplőinek frankfurti randevúja, sorra adnak hírt újdonságaikról a vállalatok: így például négykerekűbe csomagolta mobilitásról szőtt terveit a Denso, a Bridgestone pedig túrázni megy a német nagyvárosba.

Szolgáltatók

Az SAP globális jelentőségű beruházásainak adott és ad helyet Magyarország. Erről nyilatkozott az Autopronak nagyinterjú formájában Ablonczy Balázs, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Az öreg kontinensen autóipari szempontból irányadónak tekinthető Németországban elkészültek az autonóm járművek programozásának első körös etikai szabályai. Néhány várható tétel mellett meglepetések is akadnak a tervezetben.

A közeljövőben sokat fogunk írni az 5G technológiáról. Ez annak is köszönhető, hogy a Deutsche Telekom és a Huawei már működésbe is helyezte az első szabvány előtti ötödik generációs telekommunikációs kapcsolatot a német szolgáltató kereskedelmi hálózatán, Berlin belvárosában.

A téma azért is forró, hogy a Magyar Telekom vezérigazgatója szerint Magyarország lehet az 5G hálózat vezető tesztelője.

Az Európai Szakszervezeti Szövetség (ETUC) főtitkárával találkozott Orbán Viktor az Országházban - az európai bérkülönbségekről tárgyalt a szakemberrel a miniszterelnök.

Oktatás

Tanműhelyt indít a thyssenkrupp Jászfényszarun: a német konszern létesítményében a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum két iskolájának több mint száz tanulója korszerű technológiákat ismerhet meg.

A duális képzés fejlesztésére és egy új ösztöndíjprogram bevezetésére is kiterjedő együttműködési keretszerződést kötött a makói Contitech Fluid és a Szegedi Tudományegyetem.

Trend

Florida, Detroit és a Szilícium-völgy között ingázik mostanában a magyar alapítású Commsignia technológiai igazgatója, aki több járműkommunikációs projekt sínre tételén is dolgozik. Nagyinterjúban faggattuk a startupok világáról.

Hogyan alakul át az ember és a jármű közötti viszony? Mentesülhet-e a vezető a teljes felelősség alól? Milyen adatok gyűjthetők jogszerűen a jármű használata során? Dr. Nyalka Csaba ügyvéd válaszolt kérdéseinkre.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink