Elemzések Havi 600 ezer forintért sem találni kamionsofőrt – ez történt a 19. héten

Havi 600 ezer forintért sem találni kamionsofőrt – ez történt a 19. héten

Pardavi Mariann | 2018.05.14 08:30

Havi 600 ezer forintért sem találni kamionsofőrt – ez történt a 19. héten

A munkaerő hiánya szinte minden területen óriási gondot okoz, a meglepő azonban az, hogy még 600 ezer forintért sem találni elegendő dolgozót. Nézzük, mi történt a múlt héten a magyar járműiparban!

Hirdetés
  • Boda Jánossal, a Gysev Cargo Zrt. vezérigazgatójával arról beszélgettünk, hogy az ügyfeleik milyen elvárásokat támasztanak feléjük a szállítmányozás során. Az Opel megbízásából motorokat szállítanak egyedi kocsis forgalommal Szentgotthárd és Németország között.
  • A kamionsofőrök 600 ezer forintot is megkeresnek havonta a napidíjakkal együtt, ám még ilyen feltételek mellett is nehézséget okoz a szektorban a munkaerőhiány. –
  • Elindult az Ipar 4.0 Mintagyárak kiemelt projekt: egy hónap alatt több mint háromszázan regisztráltak, jelenleg közel 60 kkv felel meg a pályázói feltételeknek. Június végéig, hat helyszínen és mintegy tizenkét eseményen várják a résztvevőket, akik személyesen sajátíthatják el a nagyvállalatoktól Ipar 4.0-s tapasztalataikat.
  • Tevesz Gábor, a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar oktatási dékánhelyettese szerint ideje lenne felzárkózni Németországhoz, ahol az informatikusok fele nő. Szerinte a műszaki területen alulreprezentáltak a lányok, még mindig létezik az a sztereotípia, hogy ez fiús szakma, pedig nincs olyan területe, amit a lányok ne tudnának ugyanolyan jól csinálni, mint a fiúk.
  • – Csak géplábakból nagyjából húszezer kombinációt tudunk összerakni anyagot, méretet, teherbírást, és egyéb különböző faktorokat figyelembe véve – érzékeltette Agárdi Viktor, a Fath Components Kft. ügyvezetője a kötőelemekben rejlő lehetőséget. – A piacon lévő hasonló, kötőelemekkel foglalkozó cégek többsége nem kizárólag kötőelemekkel foglalkozik, hanem alumíniumprofilt is forgalmaz, illetve gyárt, azaz ez egy kiegészítő divízió nekik. Mi viszont erre specializálódtunk.
  • Huszonöt éve, 1993. május 7-én avatták fel Antall József miniszterelnök és a japán gyártulajdonos, Szuzuki Oszamu jelenlétében a Magyar Suzuki esztergomi gyárát.
  • Az autonóm vezetés hazai fejlesztéséért kapott díjat Oliver Schatz. A Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója és műszaki területekért felelős elnöke, a Magyar Tudományos Akadémia 189. közgyűlésén vette át az Akadémia Vezetői Kollégiuma által adományozott Wahrmann Mór-érmet.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink