Elemzések Harmadik negyedév: beszakadt, 56 százalékot bukott a Ford

Harmadik negyedév: beszakadt, 56 százalékot bukott a Ford

autopro.hu/B.B. | 2016.10.27 14:30

Harmadik negyedév: beszakadt, 56 százalékot bukott a Ford

Sorra érkeznek a beszámolók a legnagyobb gyártók július és szeptember közti teljesítményéről: van, aki kétszámjegyű növekedésnek örülhet, van, akinek semmi oka az optimizmusra.

Hirdetés

A General Motors és a Tesla harmadik negyedéves teljesítményéről már beszámoltunk, most újabb nagy autógyártók teljesítményét közöljük. Ford, Toyota, VW – többek között az ő értékesítési adatait is bemutatjuk. De haladjunk sorban!

Bár az utóbbi időszakban negatív hírek sorát hoztuk a Ford háza tájáról, a rossz széria jelei már a harmadik negyedévben is látszódtak: az amerikai gyártó észak-amerikai profitja 56 százalékkal zuhant be az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest: 1,41 milliárd dollár helyett csak 957 milliót könyvelhetnek el. A gyártó közlése szerint a globális operációnak továbbra is megvan az esélye, hogy jó évet zár, ám nem lepődnénk meg, ha az amerikai gyengülésen kívül a sorozatos vizsgálatok és visszahívások is meglátszanának a gyártó számain.

A harmadik negyedévben is a legnagyobb autógyártó címéért versengett a VW és a Toyota. A német konszern a vizsgált három hónap alatt 2,4 százalékkal több, 7,61 millió kocsit adott el, míg a japánok „csak” 7,53 millió járműnek találtak gazdát. Míg a Toyota az USA piacán csökkenő kereslettel találta szembe magát, a VW Kínában 11 százalékkal erősített, három hónapos nyeresége így 5,9 milliárd euróra rúg. A jelenleg a Toyota által birtokolt legnagyobb autógyártó-cím tulajdonosváltása az éves teljesítmény alapján dőlhet el.

A VW-hez hasonló, még nagyobb pluszban zárta a három hónapot a Volvo: a nagyon haszonkulccsal értékesített drágább modellek iránti keresletnövekedés miatt 62 százalékkal nőttek a gyártó bevételei. Hakan Samuelsson cégvezető szerint 2016 eddigi értékesítései alapján a gyártó éves mutatói jelentősen növekedhetnek. A cég üzemi eredménye 18 százalékkal nőtt július és szeptember között.

5,1 százalékos csökkenést szenvedett el a PSA. A Peugeot-Citroen bevételei a (franciák szempontjából) megcsappanó kínai kereslet miatt csökkentek. A visszaesés a nagyobb értékesített darabszám ellenére történt, és a konszern prémium márkáját, a DS-t is érinti, eladásai 30 százalékkal zuhantak vissza. A kínai gyengeséget a negyedik negyedévben az új modellek ellensúlyozhatják.

A másik francia gyártó, a Renault ezzel szemben pozitív időszakot zárt: Európában az új Megane és Kadjar modelleknek köszönhetően 13 százalékos pluszt könyvelhetnek el.

Kiemelt Partnereink