Elemzések Győri audisokat is belekevertek a szlovák VW leépítésébe – ez történt a 7. héten

Győri audisokat is belekevertek a szlovák VW leépítésébe – ez történt a 7. héten

Pardavi Mariann | 2019.02.18 10:21

Győri audisokat is belekevertek a szlovák VW leépítésébe – ez történt a 7. héten

Ellentmondásos és több helyen pontatlan hírek jelentek meg a szlovákiai Volkswagennél történt leépítés kapcsán, cikkünkben tisztáztuk, hogy mi történt az autógyártónál és egyúttal összefoglaltuk 2019 hetedik hetének történéseit. Kattintson a kiemelt szavakra és olvassa el bővebben a cikket!

Hirdetés
  • A győri Audi két logisztikai központjának tetején, mintegy 160 ezer négyzetméteren épít naperőműparkot, ez lesz Európa legnagyobb tetőre szerelt naperőmű-beruházása.
  • Furcsa leépítés zajlik a szlovákiai Volkswagennél, amivel kapcsolatban roppant ellentmondásos hírek keltek szárnyra. Győri audisokat is belekevertek a leépítésbe, cikkünkben tisztázzuk, mi történt pontosan.
  • Az esztergomi Suzuki az üzemi tanáccsal kíván kommunikálni a munkatársakat érintő ügyekről, nem szakszervezettel.
  • INTERJÚ: – Bicske környékén különösen nagy akadályt gördít a cégek növekedésének útjába a munkaerőhiány. Ezért döntöttünk új üzem megnyitása mellett egy olyan régióban, ahol még van megfelelő létszámú szabad munkaerő: Sárbogárdon. Az új telephelyen 2018 októberében indult a gyártás, jelenleg 22 dolgozóval zajlik a munka. Az új üzem az öntés utáni tisztítási és kikészítési munkálatok egy részét vette át, de folyamatos kapcsolatban van a bicskei központi gyárral – közölte a Magyarmet Finomöntöde Kft. ügyvezető igazgatója, ifj. Győri Imre.
  • Akkumulátorokhoz és önvezetők szenzoraihoz gyártanak majd alkatrészeket Pécelen. Azt közölte az Emnech anyavállalatának európai vezetője, hogy nemcsak az alkatrészek gyártásában, hanem fejlesztési folyamatokban is számít a magyarok szakértelmére.
  • A nehézkorróziós festékgyártással foglalkozó Powder Trade Kft. nyitott keverőüzemet Debrecenben, ezzel új iparág költözött a városba.
  • 413 millió forintból bővíti öntödei termelő kapacitását szolnoki gyáregységében a könnyűfémöntéssel foglalkozó Ecseri Kft.
  • INTERJÚ: – A Focustól kezdve minden Ford modellből lesz majd elektromos hajtású változat. Ez egyaránt érvényes az új modellekre és a meglévők friss változataira. A Fiestától a Transitig mindenből rendelhető lesz mild hibrid, full hibrid, hálózatról tölthető hibrid vagy tisztán elektromos hajtású változat is, ezáltal az európai vásárlóknak az egyik legimpozánsabb elektromos modellkínálatot biztosítjuk. A Focus MHEV (mild hibrid) változatát jövőre várjuk. A jelenlegi kínálatban a megújult Mondeóból érhető el hibrid, immár kombi változatban is – Nagy Andrással, a Ford magyarországi értékesítési vezetőjével beszélgettünk.
  • Új elnöke lett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának.
  • Új technológiát dolgozott ki a hőrekeményedő alapanyagok jobb feldolgozhatóságának érdekében a kecskeméti Kereken-Pálya Kft. vezette konzorcium.
  • A Huawei folytatja Kínán kívül legnagyobb, Magyarországon tíz évvel ezelőtt létesített gyártó- és logisztikai központjának a bővítését.
  • Már a Decathlon üzlethálózatnál is lesznek elektromos töltőállomások.
  • INTERJÚ: – Miközben egyre több vált ismertté abból, hogy az EU a mobilitási csomagján hogyan szeretné korlátozni az áruk, szolgáltatások szabad áramlását, úgy egyre jobban kezdett elválni egymástól a kelet-közép európai országok álláspontja is. Nyilván a Németországgal szomszédos Csehország másképp áll a 45 órás pihenő kabinban töltésének tilalmához, vagy a gépjármű négyhetenkénti kötelező hazahozásához. Ez számukra kevésbé fájdalmas kötelesség, mint például egy bolgár fuvarozónak, mert nekik utóbbi szabály bevezetése esetén négy hetente végig kellene autózniuk Európán, hogy hazatérjenek, akár üresen is, míg ugyanez a cseheknek kevésbé jelentene gondot. Mobilitási csomagra ugyanakkor mégis szükség van – közölte Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének megbízott főtitkár-helyettese.
  • Költséghatékonyság, ergonomikus munkahelyek, értéklác-elemzés, termékfejlesztés, additív és digitális gyártás, az ipar 4.0 oktatása. Rendkívül hosszú étlapot kínált fel az érdeklődőknek a Gépipari Tudományos Egyesület (GTE) IV. Gépészeti Szakmakultúra Konferenciája. A Budapesti Műszaki Egyetemen tartott esemény előadásai közül válogattunk.
  • 800 milliárd forintból készítik fel Debrecent a BMW érkezésére.
  • A térségi átlagnál jobban bíznak a digitalizációban a magyar cégek, 87 százalékuk egyértelműen növekedési lehetőséget lát az innovatív technológiák alkalmazásában. A felmérésből az is kiderült, hogy a hazai cégvezetők felkészültebbnek, "jövőállóbbnak" tartják a magyar munkaerőt, mint a térség egészében.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink