Elemzések Felzárkózhat Európa a hajtásláncok fejlesztése terén

Felzárkózhat Európa a hajtásláncok fejlesztése terén

Panker Gergő | 2015.02.25 12:48

Felzárkózhat Európa a hajtásláncok fejlesztése terén

Egy globális szintű tanulmányból kiderül, hogy az utóbbi időben jelentősen megnőtt az autóipari szabadalmak száma, amely főként az innovációs hajtásláncokkal kapcsolatos fejlesztéseknek köszönhető.

Hirdetés

A szabadalmi ügyekkel foglalkozó Withers & Rogers vállalat szerint az innovációs tevékenységek többsége japán, illetve koreai vállalatoktól érkezik, ám Európát illetően jelentős növekedésre lehet számítani a következő évek során.

Az Innováció helyzete az autóiparban című Thomson Reuters-jelentés kimutatta, hogy a hajtásrendszerekkel, például erőforrásokkal és hibrid hajtásláncokkal kapcsolatos szabadalmak száma a 2009-ben jegyzett 2 ezerről tavaly júliusig több mint 12 ezerre nőtt.

A japán Toyota számít a legnagyobb innovátornak a hajtásrendszerek területén

A jelentés szerint a legaktívabb innovátor a Toyota, amely az elmúlt öt év során több mint 7 ezer szabadalmat jegyeztetett be. A Toyota a Honda, a Denso, a Seiko, az Epson és a Mitsubishi mellett egyike a hat legtöbb szabadalommal rendelkező japán vállalatnak.

A koreai Hyundai szintén számottevően növelte a szabadalmainak számát, a 2010-ben jegyzett 500-ról 2013-ig 1200-ra, amely összességében a harmadik helyet jelenti a vállalat számára.

Az autóipar további területei, ahol jelentősen megnőtt a bejegyzett szabadalmak száma, az online autózási, valamint a biztonsággal kapcsolatos technológiák. James Gray, a Withers & Rogers egyik szabadalmi ügyvivője a jelentésben megjegyezte: – A jelentés jól mutatja a hajtásrendszerekkel kapcsolatos nagyfokú érdeklődést.

A gazdaságos autók iránti fokozott érdeklődésnek köszönhetően sok figyelem irányul a technológiai innováció ezen területére. Egy EU-s szabályozás 2015-re 130 g/km szén-dioxid-kibocsátást ír elő a céges flották esetében, amelyet 2021-re 95 g/km-re csökkentenek majd. Elindult tehát a verseny, hogy a gyártók ezen célkitűzéseket elérjék, amihez olyan területeken van szükség az innovációra, mint a motorok méretének csökkentése a feltöltők alkalmazásával, illetve a hengerek kikapcsolásával párosítva, valamint az elektromos hibrid rendszerek.

– Itt az Egyesült Királyságban a kormány alacsony károsanyag-kibocsátású járművekért felelős osztálya (Government's Office for Low Emission Vehicles) különböző finanszírozási lehetőségekkel járul hozzá, hogy az ország előnyre tehessen szert a tisztább és hatékony járművek fejlesztése terén. A kezdeményezés egészen biztosan látványos hatással lesz az Egyesült Királyság innovációs tevékenységeire – tette hozzá James Gray, a Withers & Rogers munkatársa.

Via theengineer.co.uk

Kiemelt Partnereink