Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezek most a legértékesebb autógyártók
A Toyota hatodik egymást követő évben is megtartotta a világ legértékesebb autómárkája címét. A Mercedes-Benz lekörözte a BMW-t, így második lett. A Tesla is komolyan növelte értékét, így már az Audi nyomában lohol.
Idén is kiadta a száz legértékesebb márkájának toplistáját a Kantar Millward Brow. Ennek autóiparra vonatkozó része szerint a Toyota a világ legértékesebb autómárkája, értéke a tavalyihoz képest további öt százalékkal nőtt, megközelítetve a 30 milliárd dollárt. A japánok sikere az SUV-ok iránt Európában és az Egyesült Államokban megnövekedett keresletnek köszönhető.
Peter Walshe, a Kantar Millward Brown globális márkaigazgatója a lista első helyezettjével kapcsolatban megjegyezte, a Toyota márka nagyon megbízható, minőséget képvisel. A Toyota 13 év felmérései alapján 11 alkalommal lett első helyezett. 2010-ben és 2012-ben, amikor nem győzött, második helyezett lett.
A Mercedes, amely lekörözte a BMW-t globális járműeladásainak terén 2016-ban és 2017-ben is, csaknem tizedével növelte márkaértékét, ami így 25,7 milliárd dollárt ért. A Mercedes növekedése erős kínai, brazil és oroszországi teljesítményének, illetve az új E-osztály sikerének köszönhető. A márka harmadikként-negyedikként szokott végezni. A csillagos prémiumgyártó által lehagyott BMW értéke a beszámoló szerint alig kevesebb, 25,6 milliárd dollár. Walshe szerint a BMW-t lelassította Egyesült Államokbeli visszaesése tavaly, de szerinte a gyártó domináns játékos marad.
Két évig volt távol a rangsortól, de a Volkswagen márka idén újra felkerült a listára, tizedik lett, durván 6 milliárd dolláros értékkel. A VW 2016-ban és 2017-ben az emissziós botrányának köszönhetően csúszott le a listáról.
– A VW erőssége ezek szerint a márka ajánlásában és a belé vetett bizalomban rejlik. Ezeken nem esett csorba.
Annak ellenére, hogy vásárlói negatív tényekkel szembesültek, nem akadályozta meg őket abban, hogy vásároljanak. Ezt az eladási értékek is megmutatják. A Volkswagen tavaly 6,23 millió járművet adott el globálisan, mellyel eladási rekordot döntött.
– Igen, a VW értéke még mindig alacsonyabb, mint 2015-ben, de látszik, hogy talpra tudott állni. A márka jövőformáló hatalma nem lebecsülendő.
A Tesla, mely értékét 9,4 milliárd dollárra növelte, nyolcadik helyen végzett, épphogy az Audi mögött, mely 9,6 milliárd dolláros adattal a nyolcadik helyen zárt. A legnagyobb növekedés (kb. hatvan százalékos) az autógyártók első tíz helyezettje között mégis a Tesláé lett, mivel nagy kereslet irányul Model 3-as autója felé.
De hogy is néz ki az első tíz legértékesebb autómárka listája?
- Toyota
- Mercedes
- BMW
- Ford
- Honda
- Nissan
- Audi
- Tesla
- Maruti Suzuki
- Volkswagen
Nem csak az autóipart tekintve a Google megőrizte első helyét, 302,1 milliárd dolláros (nagyjából 83 080 milliárd forintos!) értékével. Az Apple lett a második, 300,6 milliárd dollárral. Az Amazon megelőzte a Microsoftot, harmadik helyezett lett 207,6 milliárd dollárral. Ötödikként a kínai Tencent technológiai óriás futott be, 179 milliárd dolláros márkaértékkel.