Elemzések Elviszi a termelést a Lear, új motort gyártanak Győrben – ez történt a 20. héten

Elviszi a termelést a Lear, új motort gyártanak Győrben – ez történt a 20. héten

Pardavi Mariann | 2018.05.22 06:00

Elviszi a termelést a Lear, új motort gyártanak Győrben – ez történt a 20. héten

Az üléshuzatgyártó néhány hónappal ezelőtt bezárta móri telephelyét, ezúttal pedig gyöngyösi és gödöllői üzemében is elbocsátja félezer dolgozóját. Az Audi Hungaria eközben új motort kezd gyártani, a kecskeméti Mercedes elégedett a pénzügyeivel, a Rába is szárnyal. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a magyar járműiparban.

Hirdetés

Szakemberek adtak interjút

  • Magyar mérnökök kutatják azt, hogyan szólhat még lehengerlőbben az Audik motorja. Dr. Feszty Dániel, az Audi Hungária Járműfejlesztési részlegének vezető beosztású kutatómérnöke Kanadából tért haza az akusztikai vizsgálatokkal kapcsolatos projekthez.
  • Tisztújító közgyűlést tartott a Magyar Gépjárműipari Egyesület, melyen titkos szavazás után megválasztották az új elnökségi és felügyelőbizottsági tagokat. Kilián Csaba, a MAGE főtitkára összegezte az eredményeket.
  • Perity Gáborral, a Kuka Hungária Kft. értékesítési vezetőjével beszélgettünk a robotgyártó vállalat újdonságáról.
  • A munkaerőhiány és a versenyképesség miatt fokozott az érdeklődés az automatizálható gyártási folyamatok iránt, a jobb ellenőrizhetőség és a hatékonyság növelése érdekében – közölte a CNC esztergák, eszterga központok, megmunkáló központok, lemezmegmunkálók értékesítésével, szervizelésével foglalkozó GE-CO Hungary Kft. munkatársa, Oláh Adrienn.
  • Pápai Tamás, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezetőjét a munkaerőhiányról és a fluktuációról kérdeztük: elmondása szerint ebből a szempontból a tavalyi év jelentette leginkább a kihívást, de nemcsak a Continak, hanem a régió többi cége számára is, de ennek a leküzdése mára már megoldott.

Gyártósor

  • Elindult a háromhengeres motor sorozatgyártása a győri Audiban: az 1,0 literes Otto-motor 63 és 85 kW-os teljesítményével újabb hatékony és nagy teljesítményű erőforrás.
  • Sikeres évet zárt a kecskeméti Mercedes: a termelés az elmúlt évben 4,1 százalékkal haladta meg a 2016-ost, több mint 190 ezer autó készült. A vállalat nettó árbevétele több mint 3,5 milliárd euró. A profitot teljes mértékben az újabb magyarországi beruházásokra fordítja a vállalat.
  • A Graboplast Zrt. padlóit a világ száznál több országban használják, a vállalat a világ egyik legnagyobb busz- és vonatpadló-gyártója. Közel 19 milliárd forintra növelte árbevételét.
  • Autószőnyegeket és szigetelőanyagokat gyártó vállalat telepedett meg Komáromban. Az Autoneum beruházása 150 munkahelyet teremt a teljes kapacitás elérésekor. Az üzem első lépésben 500 ezer járműhöz biztosít alkatrészt, a közeljövőben évente egymillió jármű kiszolgálását tervezik.
  • A Lear néhány hónappal ezelőtt bezárta móri telephelyét. Gyöngyösön és Gödöllőn is létszámleépítések lesznek, körülbelül 550 embert bocsátanak el.
  • A futómű-üzletág esetében a kontinens országúti nehézgépjármű-piaca, míg a jármű-üzletágnál a hegesztett járműalváz-piac bizonyult árbevétel-húzó jelentőségűnek a Rábánál. A társaság 396,4 millió forint adózott nyereséget ért el az első negyedévben, ami 129 százalékkal haladta meg a bázisidőszaki értéket.
  • Év Gyára lett a 10 milliárd forint feletti éves árbevétel kategóriában a Robert Bosch Power Tool Kft., 3-10 milliárd forint közötti éves árbevétel kategóriában a Simon Műanyagfeldolgozó, és a 3 milliárd forint alatti éves árbevétel kategóriában a GIA Form Kft. nyert.
  • Évente közel hatmillió karosszériaelem készül el a Titán’94 14 ezer négyzetméteres budapesti telephelyén, ahol jármű világmárkák, elektronikai cégek, és szaniter gyártók fémalkatrészei készülnek immár 24 éve.
  • Néhány éve még sok diáknak nem tudtak munkát adni az iskolaszövetkezetek, ma már jó eredmény, ha a vállalati partnerek igényeinek a 80 százalékát teljesíteni tudják. A munkaerőhiány olyan mértéket öltött, hogy bizonyos szakmákban akár 2500 forintot is kereshetnek a diákok.

Oktatás

  • A legrangosabb állami tudományos elismerésben részesült a BME Gépészmérnöki Karának dékánja, Czigány Tibor és Péceli Gábor, a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék egyetemi tanára, korábbi rektor.
  • Kecskeméti hallgatók nyerték az egymillió forintos Pneumobil-fődíjat.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink