Elemzések Egerbe helyezi át brémai termelését a Bosch – ez történt a 45. héten

Egerbe helyezi át brémai termelését a Bosch – ez történt a 45. héten

Szammer Nikolett | 2019.11.11 11:00

Egerbe helyezi át brémai termelését a Bosch – ez történt a 45. héten

Növeli gyártási kapacitásait az Audi Hungaria, húszéves hazai fennállását ünnepelte a thyssenkrupp a BME-n. Több milliárd forint értékben nyújt támogatás az S&T öt egyetemnek. Számos japán gyártónak zuhant a harmadik negyedéves eredménye a gazdaság lassulása miatt. Hihetetlen verseny folyik a Volkswagen kelet-európai gigagyáráért. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Bővül a hazai gyártás-termelés

A megváltozott piaci feltételek miatt a Bosch átszervezi kormányoszlop üzletágát Európában, ennek az egyik nyertese pedig Magyarország, mivel a gyártás a jövőben az egri és a vendôme-i (Franciaország) telephelyen koncentrálódik.

Növeli gyártási kapacitásait az Audi győri gyára – jövőre 2.25 millió motor gördülhet le a gyártósorról.

1,4 milliárd forintból épül automatizált raktárközpont Jászberényben. A Szatmári Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. kapacitásbővítő beruházását a kormány 680 millió forinttal támogatja a Nagyvállalati beruházási támogatási program keretében.

Sokszor megfeledkeznek a hazai gyártás egyik sikertörténetéről, a buszgyártásról. A hazai buszos szakmának most viszont nagy reményeket ad a hazai buszgyártást előtérbe helyező buszstratégia.

Több éves munka sikerét élvezhetik

Húsz éve van jelen Magyarországon a thyssenkrupp autóipari részlege, ott ünnepelte a jubileumot cég, ahol 1999-ben elkezdődött a vállalat hazai története: a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.

Több éves munkával szerezte meg a Gablini csoport az Aston Martin hazai és több régiós ország importőri jogait. A kereskedést 2020 elején, a tervek szerint májusban nyitják majd meg a Gablini M3 területén, középtávon harminc-negyven Aston Martint adhatnak majd el itthon évente.

Támogatással könnyebb fejleszteni

Az S&T Consulting Hungary Kft. elindítja a magyar felsőoktatás történetében egyedülálló S&T University 4.0 Programot, melynek keretében több milliárd forint értékben ad szoftvereket öt hazai egyetemnek. Az ország egyik vezető IT rendszerintegrátoraként és ipari digitalizációs szakértőjeként a programmal hozzá kíván járulni az egyetemek ipari digitalizációs képzési lehetőségeinek fejlesztéséhez.

Szakmai és üzleti együttműködésük húsz évét ünnepelte a Budapesti Neutron Center (BNC) és az olasz Rogante Engineering Office (REO). A REO 1999 óta a csillebérci kutatóreaktort üzemeltető MTA Energiatudományi Kutatóközponttal, illetve az ott anyagvizsgálati laborokat működtető BNC-vel együttműködésben végez különböző vizsgálatokat.

A most elkészült, 2019-2030-as időszakra szóló kkv-stratégia segíti a magyar mikro-, kis- és középvállalkozásokat a gazdasági szerkezetváltásuk során, a keret kétszázmilliárd forint.

Sok gyártó eredményére rányomta a bélyegét a gazdasági lassulás

Csökkent a Honda Motor bevétele és nyeresége a pénzügyi évének második negyedében. A japán autógyártó a globális kereslet gyengülésére és a jen erősödésére hivatkozva rontotta éves eredmény-előrejelzését.
A Mitsubishi sem ússza meg az ipari lassulás következményeit, a Hondához hasonlóan az erősödő jen, valamint az egyre lassuló észak-amerikai és kínai kereslet egyaránt visszaveti a gyártó pénzügyi eredményeit.

A Subarunak is szembe kell néznie a gazdaság visszaesésével. A gyártó is csökkentette éves profit előrejelzését, részvényei 4,5 százalékkal csökkentek.
Négyéves mélyponton a Suzuki Motor Corp., a második negyedéves működési eredménye 32 százalékkal esett vissza. A csökkenést a hazai termelés és legnagyobb, indiai piacának lassulása okozta.

Az Aston Martin sportautógyártó adózás előtti veszteséget jelentett a szeptember végével záródott három hónapról, miután visszaesett az értékesítése.

Vannak, akik ebben a piaci környezetben is tudtak nyereséget termelni

Tizennégy százalékkal nőtt a Toyota nyeresége a szeptember végével záródott harmadik negyedévében, a BMW harmadik negyedéves működési eredménye pedig harminchárom százalékkal növekedett. A bevételnövekedés az SUV-k népszerűségének és az egyszeri tényezők hiányának köszönhető, amelyek tavaly csökkentették a bevételeket.

Fúziókra hajtanak a gyártók

A kínai elektromos autókat gyártó BYD és a japán Toyota közös vállalkozást akarnak létrehozni az akkumulátoros elektromos autók tervezésére és fejlesztésére. A partnerség célja a zéró kibocsátású járművek gyártásának felgyorsítása.

A PSA és az FCA egyesülésével a két vállalat biztosítaná, hogy nem zárnak be gyárai, a hanyatló ipari környezet, a szigorú kibocsátási szabályok és a csökkenő kereslet azonban kihívások elé állítja a gyártókat.

Őrült verseny folyik a Volkswagenért

A német gyártó eredetileg Törökországban tervezett üzemet létrehozni, azonban elhalasztotta a döntést a helyszín kiválasztásáról, miután Törökország katonai akciót kezdett Szíriában.
Szerbia és Bulgária is erősen küzd, hogy megszerezze a sajtóban csak gigagyárként emlegetett jövőbeli Volkswagen gyártási kapacitását.

A múlt héten már Románia is bejelentette, hogy szívesen fogadná a konszern kelet-európai gyárát, ezt követően pedig Szlovákia is a ringben találta magát, hiszen jelenlegi pozsonyi Volkswagen telephelyén adna helyet az új Passat gyártásának.

Németország rápörgött az elektromobilitásra

A német kormány szeretné felpörgetni az alacsony kibocsátású akkumulátoros járművek piacát, tíz éven belül tízmillió alternatív hajtású modell közlekedhet a német utakon. Mindezt annak kapcsán jelentették be, hogy Zwickauban elkezdődött a Volkswagen ID.3 sorozatgyártása, amivel nem csupán egy új modell gyártása kezdőik, hanem „a Volkswagen jövője".

Habár a németek elkötelezett hívei az elektromobilitásnak, egyes elemzők azt mondják, hogy az elektromos autózás a világ olajfogyasztásának csupán 0,3 százalékát váltja ki.

Veszélyes vizeken

Krízishelyzetben az olasz acélipar, drámainak és elfogadhatatlannak nevezte a kialakult helyzetet Giuseppe Conte olasz miniszterelnök, miután az ArcelorMittal acélcsoport bejelentette, hogy vagy megválik ötezer dolgozójától, vagy elhagyja Olaszországot.

Keresletcsökkenésére figyelmeztet a gépjárműpiacon a Siemens. Mindezt annak ellenére teszi, hogy a konglomerátum 2,64 milliárd eurós üzemi eredménye jelentősen meghaladta az előzetes várakozásokat, és a nagy megrendelések jelentős növekedésének köszönhetően, 20 százalékos bővülést jelentett éves bázison.

Nyolc százalékkal eshet vissza a kínai autópiac az idei évben. A lassuló gazdasági növekedés és a szigorúbb gyártási szabályok miatt az iparág már második éve csökkenést mutat.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink