Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
De hová tűnt Solt Tamás? – a 7. héten kiderült, hol dolgozik az Opel exvezére
A több évtizedes tapasztalattal rendelkező vezető a szentgotthárdi Opelből került a GM bécsi motor- és sebességváltó gyárának élére, aztán otthagyta a vállalatot. A 7. heti összefoglalóból kiderül többek között az is, miért váltott és jelenleg hol dolgozik.
Fejlődik az ipar, dolgoznak a beszállítók
- Közös gálaestet tartott a Nemzeti Befektetési Ügynökség és a Budapest Business Journal, ahol egy-egy autóipari szakember munkáját ismerték el. Díjat kapott Frank Müller, a VW Regional Office Eastern Europe irodavezetője, és a Thyssenkrupp magyarországi igazgatója, Marc de Bastos Eckstein.
- A tiszaalpári Matic Kft. 386 millió forint összegű beruházással növelte gyártóterületét és kapacitását. A vállalkozás lemezfeldolgozással foglalkozik.
- Fejlesztik a nyírbátori ipari parkot, 1,4 milliárd értékű beruházás kezdődik.
- Ipar 4.0-hoz kapcsolódó képzésekre pályázhatnak kkv-k és nagyvállalatok, összesen 31,5 milliárd forint értékben.
Szakemberekkel beszélgettünk
- Solt Tamás lett a Federal-Mogul Powertrain kunszigeti gyárának új ügyvezető igazgatója. A több évtizedes tapasztalattal rendelkező vezető hosszú éveken át dolgozott a General Motorsnál különböző pozíciókban. Interjúnkban elmondta, miért váltott.
- Legújabb cikksorozatunkban bemutatjuk azokat a vezetőket, akik fiatalon váltak sikeressé. Agárdi Viktor gyerekkora óta színész akart lenni, kudarcok sorozatát élte meg, míg megtalálta azt, amihez igazán ért. Még csak 35 éves, de már a Fath magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója.
Közlekedés
- Az októberben megrendelt 41 Ikarusz busz közül huszonegy jármű már az utakat járja. Az elektromos buszokra sem kell már sokat várni.
- Fél a magyar elektromos autót venni: az autósok csupán negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra.
Oktatás
- A Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának munkatársai eddig még nem alkalmazott eljárásokat fejlesztenek ki, prototípust állítanak össze, új megoldásokat szabadalmaztatnak. Megnéztük, milyen munka folyik a JKK-ban.
Veszélyt jelent Szlovákia?
- A Szlovák Autóipari Szövetség elnöke, Juraj Sinay a napokban elismerte, hogy annyira elhatalmasodott a szlovák autóiparon a munkaerőhiány, kénytelenek külföldi munkásokkal betölteni az állásokat. Vajon ez azt jeleni, hogy a határmenti vállalkozások bajba kerülnek? Egy győri célgépgyártó vállalat vezetője szerint nem.
- Jóváhagyta a pozsonyi törvényhozás a Munkatörvénykönyv azon módosítását, amely szerint májustól a hétvégén végzett munka után járó bérpótlékot vezetnek be Szlovákiában, és megemelik az éjszakai, illetve az ünnepnapokon végzett munka után járó pótlékokat is.
Ember vs. robot
- A PwC elemzői az automatizálás hatásait vizsgálták nem, kor és képzettség szerint. A kutatás során 29 országból több mint 200 ezer munkahelyhez kapcsolódó feladatot és készséget elemeztek. Kinek kell új munkát keresnie a robotok miatt?
- A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatói idén kilencedik alkalommal mutathatták be saját fejlesztéseiket az önműködő robotjárművek versenyén. A járművek emberi beavatkozás nélkül haladtak végig a számukra kialakított gyorsasági és akadálypályákon. A csapatok távirányítós játékautót kaptak, amelyből önműködő robotot kellett kreálniuk.