Elemzések De hová tűnt Solt Tamás? – a 7. héten kiderült, hol dolgozik az Opel exvezére

De hová tűnt Solt Tamás? – a 7. héten kiderült, hol dolgozik az Opel exvezére

Pardavi Mariann | 2018.02.19 08:30

De hová tűnt Solt Tamás? – a 7. héten kiderült, hol dolgozik az Opel exvezére

A több évtizedes tapasztalattal rendelkező vezető a szentgotthárdi Opelből került a GM bécsi motor- és sebességváltó gyárának élére, aztán otthagyta a vállalatot. A 7. heti összefoglalóból kiderül többek között az is, miért váltott és jelenleg hol dolgozik.

Hirdetés

Fejlődik az ipar, dolgoznak a beszállítók

  • Közös gálaestet tartott a Nemzeti Befektetési Ügynökség és a Budapest Business Journal, ahol egy-egy autóipari szakember munkáját ismerték el. Díjat kapott Frank Müller, a VW Regional Office Eastern Europe irodavezetője, és a Thyssenkrupp magyarországi igazgatója, Marc de Bastos Eckstein.
  • A tiszaalpári Matic Kft. 386 millió forint összegű beruházással növelte gyártóterületét és kapacitását. A vállalkozás lemezfeldolgozással foglalkozik.
  • Fejlesztik a nyírbátori ipari parkot, 1,4 milliárd értékű beruházás kezdődik.
  • Ipar 4.0-hoz kapcsolódó képzésekre pályázhatnak kkv-k és nagyvállalatok, összesen 31,5 milliárd forint értékben.

Szakemberekkel beszélgettünk

  • Solt Tamás lett a Federal-Mogul Powertrain kunszigeti gyárának új ügyvezető igazgatója. A több évtizedes tapasztalattal rendelkező vezető hosszú éveken át dolgozott a General Motorsnál különböző pozíciókban. Interjúnkban elmondta, miért váltott.
  • Legújabb cikksorozatunkban bemutatjuk azokat a vezetőket, akik fiatalon váltak sikeressé. Agárdi Viktor gyerekkora óta színész akart lenni, kudarcok sorozatát élte meg, míg megtalálta azt, amihez igazán ért. Még csak 35 éves, de már a Fath magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója.

Közlekedés

  • Az októberben megrendelt 41 Ikarusz busz közül huszonegy jármű már az utakat járja. Az elektromos buszokra sem kell már sokat várni.
  • Fél a magyar elektromos autót venni: az autósok csupán negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra.

Oktatás

Veszélyt jelent Szlovákia?

  • A Szlovák Autóipari Szövetség elnöke, Juraj Sinay a napokban elismerte, hogy annyira elhatalmasodott a szlovák autóiparon a munkaerőhiány, kénytelenek külföldi munkásokkal betölteni az állásokat. Vajon ez azt jeleni, hogy a határmenti vállalkozások bajba kerülnek? Egy győri célgépgyártó vállalat vezetője szerint nem.
  • Jóváhagyta a pozsonyi törvényhozás a Munkatörvénykönyv azon módosítását, amely szerint májustól a hétvégén végzett munka után járó bérpótlékot vezetnek be Szlovákiában, és megemelik az éjszakai, illetve az ünnepnapokon végzett munka után járó pótlékokat is.

Ember vs. robot

  • A PwC elemzői az automatizálás hatásait vizsgálták nem, kor és képzettség szerint. A kutatás során 29 országból több mint 200 ezer munkahelyhez kapcsolódó feladatot és készséget elemeztek. Kinek kell új munkát keresnie a robotok miatt?
  • A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatói idén kilencedik alkalommal mutathatták be saját fejlesztéseiket az önműködő robotjárművek versenyén. A járművek emberi beavatkozás nélkül haladtak végig a számukra kialakított gyorsasági és akadálypályákon. A csapatok távirányítós játékautót kaptak, amelyből önműködő robotot kellett kreálniuk.

Kiemelt Partnereink