Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az autopro.hu jelenti: a gyártás, termelés területén kell leginkább munkaerő
Az október 16-18. között megrendezendő Techtogether Automotive Hungary 2019 alkalmából nem reprezentatív felmérést készítettünk az autógyártók körében az iparág munkaerő-helyzetéről. Kérdőívünk kitöltésére járműipari vállalatok HR munkatársait kértük meg.
A válaszadók többféle tevékenységet is bejelölhettek. A legtöbben az összeszerelést és tanácsadást adták meg (43-43%), a középmezőnyben végzett a kutatás-fejlesztés, továbbá a beltér és beltéri kiegészítők (29-29%). Végül pedig a szoftverek, karosszériaelemek, továbbá szerszám- és gépgyártás zárta a sort (14-14%).
Gyártás és termelés területeken égető a hiány
A megkérdezettek legnagyobb része egyértelműen a gyártás, termelés területére keres munkatársakat. (42,9%). Második leginkább munkaerő-hiányos terület a termékfejlesztés és tervezés. A képzeletbeli dobogó harmadik helyére a holtversenyben a gyártásfejlesztés, illetve az üzemeltetés karbantartás, szerviz került fel.
Arra a kérdésre, hogy mely területre a legnehezebb munkát találni, a gyártás és termelés, az automatizálás és a termékfejlesztés, tervezés végzett az élen (29-29%). A többi szavazat az informatika, gyártásfejlesztés, projektmenedzsment, minőség-ellenőrzés, az üzemeltetés, karbantartás és szerviz között oszlott meg (14-14%).
A szaktudás hiánya a legnagyobb probléma
Azt vizsgálva, hogy mi okozza leginkább a problémát, a cégek az első három helyen a szaktudás hiányát (71%), a kevés jelentkezőt (57%) és a kevés tapasztalatot (43%) jelölték meg. Ugyanakkor említésre került még a magas bér elvárás is (14%).
A válaszadók leginkább tréningekkel, illetve a munkába járás támogatásával igyekeznek megnyerni maguknak a fiatalokat (57-57%), de népszerű módszernek tűnik még a rugalmas munkaidő (43%) és a kiküldetés is (13%).
A kérdezett cégeknek nem egész harmada (28,6%) érzi úgy, hogy HR aktivitásai szempontjából kiemelkedően fontos az employer branding, 57,1% számára azonban csak átlagos prioritású, 14,3% pedig inkább más eszközöket helyez előtérbe.
Közösségi média, mint employer branding
Az employer branding legfontosabb eszközei között mindenki megjelölte a közösségi médiát, míg az eseményeket már csak 43%. Harmadik helyen végeztek az álláshirdetések, motivációs eszközök és csapatépítés (29-29%), a legkevesebben pedig a céges honlapot, illetve a CSR-t nevezték meg (14-14%).
A kérdőívet kitöltő cégek 57,1%-a nem vesz részt középiskolai vagy egyetemi versenyeken, 28,6%-uk csupán alkalmanként, 14,3% pedig rendszeresen szokott menni ilyen rendezvényekre.
Akik mennek, azok számára egyformán fontos az elérés, vagyis a várható résztvevők száma, a szakmai színvonal, a cég bemutatkozásának lehetősége (43-43%). Mindehhez képest csak másodlagosnak tekintik az interakciót lehetőségét a potenciális munkavállalókkal (14,3%).