Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az autóipar húzza a német tőzsdét
A bajorok ismét megnyerték az összehasonlítást a német tőzsdén jegyzett cégek körében, ám a dobogó legfelső fokán már osztozniuk kell. A VW sem panaszkodhat.
Ismertség, szimpátia, pénzügyi stabilitás, piaci megjelenés, társadalmi felelősségvállalás és munkáltatóként mutatott gondolkodásmód alapján rangsorolták a DAX-vállalatokat egy online felmérés során Németországban. A reprezentatív, ezer fő bevonásával készült kérdőív elkészítése a BMW győzelmét hozta, ám a dobogó legfelső fokára holtverseny miatt az Adidas is felférkőzött.
A VW a harmadik, a Daimler a hatodik helyet szerezte meg a tavaly decemberi szavazáson, a köztes helyeket a Deutsche Telekom (4.) és a Siemens (5.) foglalja el. Az első tízben zárt még a Deutsche Post (7.), a Lufthansa (8.), a Bayer (9.) és az Allianz (10.).
Bár a tavaly nyáron elvégzett hasonló felmérés összesített helyezéseihez képest nagy változások nem történtek 2016 második felében, a pontszámok terén az Automobilwoche szerint már más a helyzet: a német autógyártók átlagosan öt százalékot veszítettek pozitív megítélésükből. A helyezések megtartását a BMW és a Daimler esetében is a stabil anyagi háttér és munkáltatói összkép segítette, míg a VW-nél a társadalmi felelősségvállalás és élénk piaci jelenlét volt a húzóerő.
A kérdőív kitért a cégvezetők megítélésére is: csak az autógyártókra fókuszálva fogyasztói szemmel Dieter Zetsche a legpozitívabb igazgató, Matthias Müller a második, Harald Krüger a harmadik helyen zárt.