Elemzések Az AUDI AG történelmének legsikeresebb negyedéve

Az AUDI AG történelmének legsikeresebb negyedéve

autopro.hu/Hírszerkesztő | 2012.04.11 16:52

Az AUDI AG történelmének legsikeresebb negyedéve

Tovább folytatja növekedését az AUDI AG, hiszen körülbelül 346 100 kiszállítással és 10,8 százalékos erősödéssel a vállalat történelmének legeredményesebb negyedévét tudhatja maga mögött. Az erőteljes évkezdéshez körülbelül 143 500 járművel és 14,1 százalékos többlettel járult hozzá a március – soha nem kelt még el ennyi autó egyetlen hónap alatt.

Hirdetés

Kínában éppen minden idők legsikeresebb negyedévét zárta a márka – a 40,5 százalékos növekedéssel a vállalat 25.941 új Audival többet adott át ügyfeleinek, mint az előző év azonos időszakában. A márciusi 31.505 kiszállítás (37 százalékos többlet) legnagyobb részét a helyben készülő A4L, A6L és Q5 típusok alkották. Az Audi szabadidő-autója mellett 4674 (139,9 százalékos növekedés) ügyféllel több döntött e hónapban, mint 2011 márciusában. Emellett Kína továbbra is az A8 legfontosabb piaca, a legyártott luxuslimuzinok több mint 40 százaléka a Középső birodalomba kerül.

Audi A6: az üzleti limuzin hosszú változata szegmensében piacvezető az ázsiai országban.

A felső kategóriás típusok a tengerentúlon is további löketet biztosítanak a négykarikás márkának. Az USA-ban az első három hónapban közel kétszer annyi A6-ot adtak át az ügyfeleknek, mint az előző év azonos időszakában (87,3 százalékos növekedés 3581 darabra). Összesen 29.470 járművet szállított ki az Audi az első negyedévben, ez 16,1 százalékos többletet jelent – ez is rekordérték a vállalat amerikai történelmében. Márciusban ismét két számjegyű erősödést értek el az értékesítésben, hiszen 18 százalékkal, 11.585 járműre bővültek az eladások. Emellett a kontinens más fontos piacain is két számjeggyel gyarapodtak az értékesítések: Kanadában például 23,3 százalékkal növekedtek az eladások az első negyedévben, Brazíliában 37,3 százalékkal, míg Argentínában 49,3 százalékkal.

Tovább folytatta az emelkedő tendenciát az autógyártó Németországban, ahol 4,8 százalékos erősödéssel 25.140-re emelkedtek a kiszállítások az elmúlt hónapban. Így az év első három hónapjára a növekedés összesen három százalékra adódott, ami ebben a negyedévben 57.976 jármű eladását jelentette. Ebben fontos szerepet játszott az A6-család, amelyből az Audi az első negyedévben 12.448 autót (plusz 74 százalék) adott át német ügyfeleinek. Különösen kedvelt Németországban az Avant, ez alól az új nemzedék sem kivétel – körülbelül az ügyfelek kétharmada választja a kombit.

Európa egészét tekintve is az ingolstadti márka számára pozitív tendencia figyelhető meg. Bár az első három hónapot az Audi 0,1 százalékos csökkenéssel zárta, a vállalat a hónapról hónapra tartó értékesítési növekedését folytatva márciusban már hét százalékkal több autót adott el, mint februárban. Ebben fontos szerepet játszott három meghatározó piacon elért növekedés: Nagy-Britanniában márciusban 8,6 százalékkal, 23.062 járműre nőttek az eladások, Franciaországban pedig 5,4 százalékkal 6219 járműre. Különösen dinamikusan nőtt az Audi Oroszországban, ahol az elmúlt hónapban a kiszállítások 99,9 százalékos gyarapodásával immár 3403 járművet adtak át. Ebből jelentős részt alkottak az A5-család új nemzedékének tagjai, a szabadidő-autók és az új A6.

Magyarországon az első három hónapban 463 jármű kiszállítására került sor, mely 2.6 százalékkal több, mint 2011 első negyedévében volt. A legtöbb négykarikás modell az A4 (98 db) és az A6 (87 db) családból került ki január – március időszakban.

Az első negyedéves kiszállítási rekordban fontos szerepet játszottak az olyan fejlődő piacok, mint Indai vagy Dél-Korea. Indiában az Audi eladásai január-március között 2269 autóra, 40,8 százalékkal bővültek, miközben a vállalat Dél-Koreában 41,7 százalékos gyarapodást és 3365 autót regisztrált.

Kiemelt Partnereink