Elemzések Amíg ön a CEU-ra figyelt: indiai és amerikai beszállítók határozták meg a 14. hetet

Amíg ön a CEU-ra figyelt: indiai és amerikai beszállítók határozták meg a 14. hetet

Wurmbrandt András | 2017.04.10 09:03

Amíg ön a CEU-ra figyelt: indiai és amerikai beszállítók határozták meg a 14. hetet

A beszállítóké volt az elmúlt hét, már ami a magyar autóipart illeti: a Dana már a negyedik gyárát építi Győrben, Gyöngyöshalásziban pedig megkezdte működését a világ legkorszerűbb gumiabroncs-üzeme. Összefoglaltuk az elmúlt hét legfontosabb járműipari történéseit.

Hirdetés

Beszállítók

Letették a Dana újabb hazai gyárának alapkövét, a domináns beszállító így még közelebb kerül az európai piachoz. Fogaskerekek gyártása mellett komplett futóműveket is készíthetnek majd. Ritkaságnak tűnik, hogy egy nagyvállalat egyazon településen négy gyárat is üzemeltessen, ám a Dana épp erre készül.

A világ legkorszerűbb gumiabroncs-üzeme kezdi meg a termelést Gyöngyöshalász ipari parkjában, ami nemcsak az Apollo Tyres, de a régió fejlődését is elősegíti – mondta Onkar S. Kanwar, az indiai cég elnöke a gyáravató ünnepségen. Jelezte: nagy súlyt fektetnek az ágazatból hiányzó helyi munkaerő képzésére és a társadalmi felelősségvállalásra. Ennek jegyében a gyöngyöshalászi üzem munkatársai három hónapos képzésen vehettek részt a vállalat holland és indiai gyáraiban.


Duális képzés elindításáról állapodott meg a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest a Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrummal és két tagintézményével, az Eötvös Loránd és a Szily Kálmán szakgimnáziumokkal. A vállalat most épülő tanműhelyének kapacitása akár öt szakma gyakorlati ismereteinek oktatására is lehetőséget biztosít majd. A szeptembertől induló képzésben résztvevő fiatalok nemcsak munkahelyi tapasztalatokhoz jutnak, hanem akár állásajánlatot is kaphatnak a cégtől.

Szivacsgyárként, vattagyárként, vagy csak egyszerűen Zieglerként ismerik a környékbeliek a J.H. Ziegler bábolnai gyárát, ahol a „fedőnév” ellenére prémium márkák kevésbé látható, ám annál fontosabb elemei készülnek. A cégvezetővel beszélgettünk.


Idén 25 éves a Magyar Öntészeti Szövetség, amelynek ma 85 tagja van. A ma működő 135 öntöde 2016-ban mintegy 212 ezer tonna öntvényt termelt, ma 8600 főt foglakoztat, az ágazathoz közvetetten 13 ezer munkavállaló kapcsolódik. Az iparág tavalyi összárbevétele mintegy 600 millió euro volt. A szektor állapotáról, lehetőségekről, a szoros autóipari kapcsolatról Hatala Pál, a Magyar Öntészeti Szövetség ügyvezetője beszélt.

Gyártók

Kimagaslóan magas értékesítési számokat elérve rendkívül sikeres március hónappal zárta az első negyedévet hazánkban a Ford. A múlt hónapban Magyarországon gazdára találó 1589 új Ford 13,5%-os piaci részesedést jelent a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, ami ismét a képzeletbeli dobogó legfelső fokára repítette a márkát.

Szolgáltatók

A Szlovák Autóipari Szövetség arra figyelmeztetett, hogy 2020-ra akár 14 ezer munkavállaló is hiányozhat a szlovák autóiparból. Logikus megoldásnak tűnik, ha a közeljövőben ráígérnek a magyar fizetésekre?

Áprilistól számos új európai célállomás érhető el a budapesti reptérről, egyebek mellett a portugáliai Faro, Hannover és több balkáni főváros, így Szarajevó is az új úticélok között van, valamint több járatot sűrítenek a nyáron.

Befektetőbarát várossá alakítja a HIPA Szolnokot. A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) befektetésösztönzési, ágazati és kommunikációs vezetői, illetve szakértői továbbképzéseket indítanak az egyre inkább a beruházói érdeklődés középpontjába kerülő vidéki városok vezetőinek.

Oktatás

A legmodernebb technológiával felszerelt fejlesztési központ épül Győrben: megkezdődött a Felsőoktatási és Ipari Együttműködések Központjának (FIEK) építése, amelyre a Széchenyi István Egyetem 6,4 milliárd forintot nyert a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól.


Techtogether

Magyarország rendezi 2018-ban a fiatal szakemberek európai bajnokságát, az EuroSkills versenyt, ahol a szakmák, szakterületek legjobb diákjai és hallgatói mérkőznek meg egymással. Azt, hogy mely szakmákban lehet indulni, a korábbi évek tendenciái és az új trendek határozzák meg. Az iparban zajló változásokat jól mutatja, hogy egyre több ország delegálja a mechatronika terület reménységeit a versenyre.


A magyar fiataloknak is szurkolhatunk Londonban a május 25-én kezdődő négynapos Shell Eco-marathon versenyen, ahol működés közben mutatják be egyéves munkájuk eredményét a Queen Elizabeth Olimpiai Parkban.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink