A szakszervezetek egyre kevésbé viccelnek – ez történt a 4. héten

Szerző: Wurmbrandt András | 2017.01.30. 06:29

Követ dobott az állóvízbe az Audi Hungária Független Szakszervezet, miután nem mutatkozott elmozdulás a munkáltatóval folytatott bértárgyalásokon. A mögöttünk lévő hét talán legfigyelemfelkeltőbb híre, hogy kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak a motorgyár dolgozói. Legalább ennyire fontos a magyarországi Bosch bejelentése is. Összeszedtük megint a legfontosabbakat az elmúlt hét itthoni történéseiből.

Gyártók

Az Audi Hungaria Zrt. tizenegyezer-ötszáz munkavállalója közül mintegy ezerötszázan vettek részt az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ) által kezdeményezett figyelmeztető sztrájkban csütörtökön. Valamennyien a motorgyár dolgozói. A sztrájk termeléskieséshez vezetett, ami azonban nem befolyásolja a vállalat vásárlóinak ellátását.
A sztrájk után a termelés zavartalanul folytatódott, a szakszervezet pedig jelezte, folytatják a tárgyalásokat a munkáltatóval. A menedzsment eddigi ajánlatairól és a szakszervezet elvárásairól itt olvashat.

Beszállítók

A jelenlegi és a jövőbeni vásárlói igények kielégítése, valamint a közép-kelet-európai régió folyamatos növekedése miatt a Bosch új, korszerű logisztikai központot hoz létre Hatvanban. A létesítmény a régióba bejövő és onnan kimenő termékeket és nyersanyagokat egyaránt kezelni fogja. A központ egy fedél alá vonja össze a szállítási, raktározási és operatív tevékenységeket.

Új év, új feladatok, mindenekelőtt a kollégák megbecsülése, megtartása – erről beszélgettünk Charles Wassennel, a Dana Hungary ügyvezetőjével. A szakember értékelte a tavalyi évet és beszélt a Győrbe tervezett új gyárukról is.

Erősíteni kell az employer brandinget, hiszen mindig van olyan munkáltató, aki jobban fizet, szakképzett munkaerő tekintetében pedig a világpiac a legnagyobb versenytárs- ezt pedig már Karaszek Szabolcs, a Harman Becker Kft. HR igazgatója mondta az Autopronak. A gépkocsirendszer gyártó cég személyügyekért felelős vezetője szerint ma már egyértelmű, hogy a munkáltató versenyez a potenciális munkatársakért. A beszélgetésben a közmunkaprogram is terítékre került.

A jászberényi székhelyű Jász-Plasztik Kft. 2 milliárd 850 millió összértékű kapacitásbővítő fejlesztését segíti 1 milliárd 420 millió forint vissza nem térítendő állami támogatással a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a nagyvállalati beruházási támogatási program keretében. A 27 éve alakult műanyagfeldolgozó cég évente több ezer tonna műanyag és akkumulátor-hulladékot gyűjt újrahasznosítási céllal, a tervek szerint ez a mennyiség a fejlesztéseknek köszönhetően növekedni fog.

A Jaguar épülő gyára mellé költözik, és alumínium üzemet tervez nyitni a Gestamp Nyitrán. A spanyol autóipari alkatrészgyártó 133 millió eurós gyára többek közöt a Jaguar Land Rover számára készítene szerkezeti elemeket.

Az év első munkanapján számolhattunk be arról, hogy nagy teljesítményű gépekkel bővíti kapacitását a győri Rekard Hajtómű- és Gépgyártó Kft. Az 500 millió forintos fejlesztés részleteinek is utánajártunk a múlt héten.

Csaknem egymilliárd forintból fejleszti magyarországi telephelyeit a DS Smith. A cég tiszaújvárosi telephelyén nagy teherbírású papíralapú raklap, konténer és fedő, plusz egyéb integrált rendszerek kifejlesztését és piaci bevezetését magában foglaló innovációs projektet indított.

Szolgáltatók

Rendszeres üzemeltetés mellett gyorsan megtérül egy indukciós célgép- véli Breitner Róbert, az Inductor Gyártó és Fejlesztő Kft. ügyvezetője, aki szintén nyilatkozott a múlt héten az Autopronak.

Szolidaritási demonstrációt tartott a VDSZ és más szakszervezetek a Richard Fritz Kft.-nél működő Autóipari Munkavállalók Aszódi Szakszervezete (AMASZ) titkárának elbocsátása miatt kedden Aszódon a cég épülete előtt.

Budapesten létesít innovációs és technológiai központot a világ legnagyobb pénzügyi alapkezelője. A New York-i székhelyű BlackRock hosszú távon tervez Magyarországon, és már 2017 végére meghatározó jelenléttel szeretne rendelkezni Budapesten, ennek érdekében a munkaerő toborzását és képzését is hamarosan megkezdik.

Mivel lehet itthon tartani a magyar mérnököket? – a kérdésre több cég képviselője is válaszolt a múlt héten.

Elemzések

A hálózatba kapcsolt, vagy épp autonóm járművek gigantikus adatmennyiséget generálnak, ezek feldolgozása lehetőséget, kihívást, újabb kérdéseket jelentenek. Négy részes sorozatunk második fejezetében megmutatjuk, mire jutott ez esetben a KPMG elemzése.