A nagybeszálítók vitték a hátukon a 22. hetet

Szerző: Pardavi Mariann | 2017.06.06. 12:31

A háromnapos hétvége kiadós pihenésre pont nem elég, arra viszont igen, hogy teljesen kizökkenjünk a rutinból. Heti összefoglalónkkal segítünk belerázódni a magyar járműiparba.

Beszállítók

Június első hetében igencsak aktívan tevékenykedtek a magyarországi beszállítók. Az egyik legnagyobb esemény az volt, hogy átadták a Samsung SDI elektromosjármű-akkumulátor gyárat Gödön. Dzsun Jong Hjun vezérigazgató szerint az elektromos autók piaca világszerte robbanásszerű fejlődés előtt áll, ezért nagyban nő majd a kereslet az itt gyártott akkumulátorok iránt.

Ennek kapcsán mondta el Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, hogy az elektronikai ipar után az autóipar a magyar gazdaság második legjelentősebb ágazata, a beruházások üteme az idén várhatóan 10-12 százalékkal nő ezen a területen.

Az eseményen az is elhangzott, hogy nem kíván riválisa lenni a zalaegerszeginek a Bosch épülő tesztpályája 

A múlt héten tartotta meg évértékelőjét a Bosch, ahol elhangzott, tavaly az előző évhez képest 20 százalékkal, 1149 milliárd forintra nőtt a magyarországi árbevétel, és ennek megismétlését szeretné a cég. A magyar telephelyeken továbbra is nagy szerepet kap az innováció, nem is sajnálják a pénzt a területre. 2016-ban 27 százalékkal több jutott ide, mint a megelőző évben, így 37-ről 47 milliárd forintra ugrott ez az összeg. Tavaly kétezer embert sikerült felvenni a céghez, így jelenleg a foglalkoztatottak száma 14 ezer 200 munkatárs. A tavaly novemberben érkezett, a Boschnál 1989 óta szolgáló Korioth saját bevallása szerint még sehol sem látott ilyen nagyarányú növekedést.

A tervek szerint augusztus végére elkészül és az ősszel a termelés is elkezdődik az autóipari alkatrészeket gyártó Rosenberger Magyarország Kft. mintegy 3,2 milliárd forintból épülő új nyírbátori üzemcsarnokában. Az eseményen Papp Francisco, a társaság magyar származású ügyvezetője elmondta, a fejlesztés elérte az 55 százalékos készültségi szintet, a 8 ezer négyzetméter alapterületű üzem főépülete szerkezetkész, jelenleg a gépészeti berendezések telepítése zajlik.

Sokan mérnök volt kíváncsi a Knorr-Bremse okos kamionjaira

Képgalériát is hoztunk Tökölről: a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Kutatás-Fejlesztés Intézete látványos kamionbemutatón ismertette meg legújabb fejlesztéseit az érdeklődőkkel az Okos Kamionok – Okos Mérnökök programon.

Szolgáltatók

Jövőre lesz húszéves a fém- és lemezmegmunkáló berendezések forgalmazásával foglalkozó Ge-Co Hungary Kft., a budaörsi székhelyű cég 1998 óta értékesíti a piacvezető gyártók CNC megmunkáló központjait és esztergáit. Az értékesítési vezetővel beszélgettünk az autószektor igényeiről.

Thomas Rieth, a Ge-Co értékesítési vezetője

– Korábban sokkal egyszerűbb volt munkaerőt találni. Manapság nem így van, így egyenesen következik az automatizáltság igénye. A törekvések ebbe az irányba haladnak, egyre több folyamatot kell automatizálni. Ugyanakkor azt is észben kell tartani, hogy nem pótolható minden ember robottal, hiszen a robotokat is tudni kell kezelni, programozni. Több informatikusra és programozóra lenne szükség, az oktatásnak kiemelten kell ügyelnie erre a területre. Okos, gondolkodó emberekre lesz szükség a jövőben – mondta el a portálunknak adott interjúban Rieth Thomas.

A héten adta ki közleményét a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. Értékelték a májusi eladásokat, úgy látják, a magánvásárlók visszatérése folytatódik. A májusi forgalomba helyezési eredmények közel 30%-kal meghaladják a 2016-os értéket, és 21%-kal az első négyhavi kumulált eredményt is.  

Oktatás

Oktatási és kutatási együttműködésről kötött stratégiai megállapodást az Audi Hungária Zrt. és a Szegedi Tudományegyetem a felsőoktatási intézmény innovációs napján. A szerződés célja, hogy a cég és az egyetem kölcsönösen segítsék egymást innovációs és oktatási tevékenységükben és közös kutatás-fejlesztési projekteket indítsanak. Ez utóbbiak érdekében együtt indulnak az állam, illetve az Európai Unió vagy más hazai vagy nemzetközi szervezetek által kiírt pályázatokon. Az Audi tudományos diákköri és szakdolgozati témákat hirdet meg az egyetemen, a cég szakemberei bekapcsolódnak ezek vezetésébe, illetve a doktori képzésbe.

Díjakat osztott a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem: a díszpolgárok, majd a doktorok avatása és a kitüntetések átadása mellett Ipari Professzori Címeket és Neumann János Professzori Címet is adományozott a stratégiai döntéshozó testülete. A szenátus ebben az évben járműipari vonalon dr. Simonyi Sándort tüntette ki, aki a salgótarjáni Trigon Electronica Kft. ügyvezetője. A társaság járműipari gépészeti és elektronikai kutatás-fejlesztéssel, gyártással, és forgácsoló bérmunkával foglalkozik. 

Techtogether

Magyarországról három magyar csapat utazott a londoni Shell Eco-marathonra, hogy a többi 168 csapattal az energiahatékonyság határait feszegessék, és kiderüljön, ki tud a legmesszebb utazni 1 liter üzemanyaggal vagy 1 kWh árammal. Mindhárom magyar csapat elektromos energiát használt az autóik meghajtására: míg a Debreceni Egyetem Műszaki Karának csapata és a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai prototípus kategóriában, a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói a városi koncepció kategóriában versenyeztek.

Jó időt futottak a magyarok a Shell Eco-marathonon

A győri SZEnergy Team, a legeredményesebb magyar csapat idén már a 10. alkalommal indult a Shell Eco-marathon Europe versenyen, amit a negyedik helyezéssel zártak. Miután az első csapatok között mentek át a technikai és biztonsági vizsgálaton, a teszteléseket követően az első mért teljesítményük is bíztató volt. A szoros versenyben a 134 km/kWh teljesítménnyel megdöntötték a tavalyi eredményüket.

Trend

A héten adták át a szegedi lézerközpontöt, a centrum a világ legnagyobb csúcsintenzitású berendezései közül azzal tűnik ki, hogy itt lehet majd előállítani másodpercenként a legtöbb és egyben a legrövidebb lézerimpulzusokat, ezzel megfigyelhetővé válnak a molekulákon belül zajló elemi folyamatok. Mindezek mellett ELI Science Park néven tudományos ipari parkot alakítanak ki a szegedi lézerközpontnál, első lépésként 2018-ban inkubátorház nyílhat. A tudományos ipari parkba egyrészt a startup vállalkozásokat várják, másrészt azokat a már sikeres cégeket, amelyeket a város inspiratív környezete vonz Szegedre.