Elemzések A hét, amikor kimondták a szlovákok, kell nekik a magyar munkás – ez történt a 3. héten

A hét, amikor kimondták a szlovákok, kell nekik a magyar munkás – ez történt a 3. héten

Pardavi Mariann | 2018.01.22 09:30

A hét, amikor kimondták a szlovákok, kell nekik a magyar munkás – ez történt a 3. héten

Sűrű volt január közepe: az Ikarus elkezdte leszállítani a buszokat, a szlovák autóipari szövetség elnöke pedig aggasztó kijelentéseket tett a magyar iparra nézve.

Hirdetés

Beindul a magyar buszgyártás

  • A magyar buszállomány átlagéletkora 14 év, de nem ritka az olyan jármű, amely 20 évnél is többet futott már. A kormány két év alatt azt szeretné elérni, hogy 10 évre csökkenjen az átlagéletkor. Az Ikarus át is adott két buszt a BKV-nak.
  • Folyamatosan készülnek a csuklós buszok az Ikarusnál, hogy nyár végére leszállítsák a Volánbusz Zrt. által megrendelt 180 járművet mintegy 15 milliárd forint értékben.

Új beruházásokra készülhetünk?

  • Orbán Viktor miniszterelnök körbehaknizta az autóipart: a múlt héten járt Győrben, az Audinál, és magához hívatta a gyöngyöshalászi Apollo vezetőit, akik megszellőztették egy esetleges bővítés lehetőségét.
  • Négy hónap alatt három befektető jelezte gyárépítési szándékát Miskolcon, amelyekkel összesen nyolcszáz új munkahely jön létre, a beruházás értéke 19,5 milliárd forint.
  • Bemutatták az Ipar 4.0 Modern Gyárak projekt és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem partnerségének eredményét, az Ipar 4.0 Technológiai Központot. A kisvállalkozások díjmentesen tanulhatnak Tier1-es vállalatoktól.
  • A Knorr-Bremse új gumi és polimer anyagok után kutat a kecskeméti egyetemmel közösen, hogy a haszongépjármű légfékrendszerek követelményeinek jobban megfelelő alapanyagokat fejlesztenek.

Szakembereket kérdeztünk

  • Interjút készítettünk Nyírő Józseffel, a MAJOSZ elnökével. A szakember szerint a magyar vállalatok tőkehiánnyal küzdenek, viszont muszáj beruházniuk és fejleszteniük. Patthelyzet.
  • Egy OEM úgy választ beszállítót, hogy mindig a minőség és az ár tökéletes kombinációját keresi. Ez pedig nincs hatékony minőségbiztosítási rendszer és modern termelésirányítás nélkül. A Trigo Quality Support Kft. ügyvezető igazgatója, Anatoly Kozlov hívta fel a figyelmet arra egy interjúban, hogy a gyárak a beszállítói lánc legalján is megkövetelik a precíz munkát.
  • Török József, az eloxálással foglalkozó Török Gépipari Kft. ügyvezetője azt látja, egyre nehezebben versenyeznek a magyar fémipari cégek a szlovák, ukrán és román árakkal. Az interjúban kifejtette azt is, sokat lendítene az ügyön a foglalkoztatás állami segítése járulékcsökkentéssel és a bérfelzárkóztatás elősegítése nyugati szintre.
  • Megkérdeztünk magyarországi szakembereket arról, mitől tartanak idén, milyen nehézségekre számíthat 2018-ban a magyar járműipar. A munkaerőhiánytól félnek leginkább, és attól, hogy a következő generációt nem igazán érdeklik a szakmák.

Elmennek a magyar munkások?

Kiemelt Partnereink