Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A hét, amikor kimondták a szlovákok, kell nekik a magyar munkás – ez történt a 3. héten
Sűrű volt január közepe: az Ikarus elkezdte leszállítani a buszokat, a szlovák autóipari szövetség elnöke pedig aggasztó kijelentéseket tett a magyar iparra nézve.
Beindul a magyar buszgyártás
- A magyar buszállomány átlagéletkora 14 év, de nem ritka az olyan jármű, amely 20 évnél is többet futott már. A kormány két év alatt azt szeretné elérni, hogy 10 évre csökkenjen az átlagéletkor. Az Ikarus át is adott két buszt a BKV-nak.
- Folyamatosan készülnek a csuklós buszok az Ikarusnál, hogy nyár végére leszállítsák a Volánbusz Zrt. által megrendelt 180 járművet mintegy 15 milliárd forint értékben.
Új beruházásokra készülhetünk?
- Orbán Viktor miniszterelnök körbehaknizta az autóipart: a múlt héten járt Győrben, az Audinál, és magához hívatta a gyöngyöshalászi Apollo vezetőit, akik megszellőztették egy esetleges bővítés lehetőségét.
- Négy hónap alatt három befektető jelezte gyárépítési szándékát Miskolcon, amelyekkel összesen nyolcszáz új munkahely jön létre, a beruházás értéke 19,5 milliárd forint.
- Bemutatták az Ipar 4.0 Modern Gyárak projekt és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem partnerségének eredményét, az Ipar 4.0 Technológiai Központot. A kisvállalkozások díjmentesen tanulhatnak Tier1-es vállalatoktól.
- A Knorr-Bremse új gumi és polimer anyagok után kutat a kecskeméti egyetemmel közösen, hogy a haszongépjármű légfékrendszerek követelményeinek jobban megfelelő alapanyagokat fejlesztenek.
Szakembereket kérdeztünk
- Interjút készítettünk Nyírő Józseffel, a MAJOSZ elnökével. A szakember szerint a magyar vállalatok tőkehiánnyal küzdenek, viszont muszáj beruházniuk és fejleszteniük. Patthelyzet.
- Egy OEM úgy választ beszállítót, hogy mindig a minőség és az ár tökéletes kombinációját keresi. Ez pedig nincs hatékony minőségbiztosítási rendszer és modern termelésirányítás nélkül. A Trigo Quality Support Kft. ügyvezető igazgatója, Anatoly Kozlov hívta fel a figyelmet arra egy interjúban, hogy a gyárak a beszállítói lánc legalján is megkövetelik a precíz munkát.
- Török József, az eloxálással foglalkozó Török Gépipari Kft. ügyvezetője azt látja, egyre nehezebben versenyeznek a magyar fémipari cégek a szlovák, ukrán és román árakkal. Az interjúban kifejtette azt is, sokat lendítene az ügyön a foglalkoztatás állami segítése járulékcsökkentéssel és a bérfelzárkóztatás elősegítése nyugati szintre.
- Megkérdeztünk magyarországi szakembereket arról, mitől tartanak idén, milyen nehézségekre számíthat 2018-ban a magyar járműipar. A munkaerőhiánytól félnek leginkább, és attól, hogy a következő generációt nem igazán érdeklik a szakmák.
Elmennek a magyar munkások?
- Hogy mi állítja majd meg a magyar munkásokat, azt nem tudni, de a határ biztosan nem. A szlovák Autóipari Szövetség elnöke ugyanis kimondta, külföldi munkásokkal akarják enyhíteni az autóiparban jelentkező munkaerőhiányt.
- Ennek fényében érdemes elolvasni összefoglalónkat a bérekről: összeszedtük, 2017-ben mennyit kerestek a magyar munkások itthon és a környező országokban.