Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24„A Magyar Suzuki elkötelezett a munkavállalói iránt”
2024.04.25 08:21Látogasson el díjmentesen az Ipar Napjai kiállítására!
2024.04.25 07:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A BMW és a Daimler volt tavaly a két legnyereségesebb autógyártó
Két német autógyártó, a BMW és a Daimler volt a világon a két legnyereségesebb ágazati cég 2016-ban – derül ki az Ernst & Young (EY) vállalati tanácsadó cég adataiból.
Az EY adatai szerint a két legnyereségesebb autógyártó a BMW és a Daimler volt, azonban a legtöbb gépkocsit a Volkswagen (VW) és a Toyota adta el tavaly. A VW a dízelbotrány ellenére tudott első helyen végezni a listán, bár a nyereségesség szempontjából csupán a 14. helyen áll a wolfsburgi központú autókonszern.
A BMW csoportszinten 10 százalék árbevételhez viszonyított profitot ért el tavaly, míg a Daimler 8,4 százalékot.
A Toyota az erős japán jen miatt jelentős nyereségcsökkenést könyvelhetett el, emiatt visszaesett a rangsorban.
Az abszolút számokat nézve azonban annak ellenére, hogy mintegy negyedével csökkent a Toyota tavalyi nyeresége, 17,5 milliárd eurós működési eredménye az iparág legjobb tavalyi teljesítménye.
A rangsorban a második a Daimler, 12,9 milliárd euró működési eredménnyel, harmadik pedig a BMW 9,4 milliárd euróval.
Az értékesített autók száma alapján tavaly a Volkswagen volt az első, 10,21 millióval, a német vállalatot a japán Toyota követte 10,17 millióval, majd a General Motors következett, 10,01 millióval.
A legnagyobb bővülést a kínai piacon tudták elérni a gyártók, ahol az értékesítés 9 százalékkal nőtt 2016-ban. Nyugat-Európában 6 százalékkal bővült az eladás, míg az amerikai piac stagnált.
Peter Fuss, az Ernst & Young ágazati szakértője szerint azonban az eladások tavalyi kiemelkedő bővülése idén nem tartható, mivel az amerikai piac gyengélkedik, a kínai kereslet bővülése lassul, és mérséklődik az európai lendület is.