Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
2030-ra már az eladások harmadát fogják kitenni az elektromos autók
A Deloitte jóslata szerint a világszerte eladott új autók egyharmada az évtized végére, elektromos hajtású lesz, reflektálva a fogyasztói szokások radikális változására. A cég becslése szerint 2030-ra évente 31,3 millió elektromos autó kerülhet értékesítésre, ez 10 millióval több, mint amit 2019 januárjában vártak, a benzines és dízelüzemű járművek értékesítésének csúcsa pedig valószínűleg a koronavírus-járvány idejére tehető.
Annak ellenére, hogy a globális autópiac 2024-ig nem éri el a járványt megelőző szintet, az elektromos járművek értékesítése 2020-ban elérheti a 2,5 milliót. 29 százalékos összetett éves növekedési rátával számolva 2025-re 11,2 millióra, majd 2030-ra 31,1 millióra növekedhet az elektromos autók eladásának száma. Ekkor az újautó-eladások 81 százaléka tisztán elektromos lehet.
Több oka is van az eltérésnek
A Deloitte a 2019. évi és a legfrissebb előrejelzése közötti különbséget az elektromos járművek iránti kereslet növekedését okozó különböző tényezőknek, tulajdonítja, köztük annak, hogy az elektromos autók egyre megfizethetőbbé válnak.
Az árprémium, ami sok elektromos járműhöz kapcsolódik, elriasztott néhány korai követőt, ám mivel az elektromos autók árai közelítenek a benzinesekéhez és a dízelesekéhez, a leendő vásárlók köre növekedni fog. Az új elektromos járművek szélesebb választéka és a használtak növekvő piaca azt jelenti, hogy az elektromos járművek elérhetőbbé válnak sokak számára” – nyilatkozta Jamie Hamilton, a Deloitte elektromos autókkal foglalkozó részlegének vezetője.
Az elektromos autók terjedését ösztönző tényezők közé tartoznak még a különféle kormányzati támogatások, a szigorúbb kibocsátási, előírások, illetve a különféle modellek szélesedő választéka is.
Pozitív arány a britek körében
Ennek ellenére, a Deloitte hozzáteszi, hogy a leendő vásárlókat továbbra is visszatartja a viszonylag alacsony hatótáv, valamint a töltési infrastruktúra észlelhető hiánya. A Deloitte felmérése szerint, a brit járművezetők fele venné fontolóra, hogy következő járművének egy elektromosat válasszon, ám 33 százalékuk továbbra is aggódik a még csak kiépülőben lévő töltési infrastruktúra miatt – számolt be az Autocar.