Autopro Blog Valószínűleg már sosem lesz olyan a munkavégzés, mint eddig

Valószínűleg már sosem lesz olyan a munkavégzés, mint eddig

Trenkwalder | 2020.04.08 12:20

Valószínűleg már sosem lesz olyan a munkavégzés, mint eddig

Fotó: Trenkwalder

A koronavírus miatt átalakult a munkavégzés formája, erről írta meg gondolatait Nógrádi József, a Trenkwalder kereskedelmi igazgatója.

Hirdetés

Amennyiben ez egy elhúzódó válság lesz, akkor tartósan rögzülnek a home office-nak, mint üzleti modellnek a feltételei és bebizonyosodik, hogy nem feltétlen kell a személyes találkozás a különböző szinteken.

Azt már most látjuk, hogy a vírus miatt gyakorlatilag bezuhant az üzemanyag fogyasztás és az autóhasználat a minimálisra csökkent.

A mobilitás többé nem törvényszerű és az utazás egy kényszerű dologgá válik, a mostanában oly sokat használt „alapos indok” rávetődik a gépkocsi használatra is.

Megszűnhet az ingázás és ezáltal a mérhetetlen dugók is, a számítógépen nevelkedett generációk már rég követelik a home office-t, de még sosem volt ennek annyira éles tesztje, mint jelenleg. Valószínűleg már sosem lesz olyan a munkavégzés mint eddig, mert ezen időszak bebizonyítja a cégek számára, hogy ez nem csak költségcsökkentő megoldás, hanem akár hatékonyabb is mint az irodához kötve lenni. A munkavállaló teljes időben tud dolgozni és nem vesztegeti az időt az utazással, sok esetben napi több óra hatékony extra munkavégzési időt is eredményezve akár.

Az autóipari trendek most a hajtáslánc átalakulása mellett, az akkumulátorkapacitás növelésen túl, az AI által önvezetésre képes autókon keresztül azon dolgozhatnak, hogyan váljanak az autók mobil office rendszerekké.

A jövő home office munkavállalói az utazásuk alatt is csoportos beszélgetésekben lesznek, és különböző extra igényeket támasztanak majd, amelyek már rég nem arról fognak szólni, hogy az autónak milyenek a teljesítményadatai – hiszen az intelligens rendszerek által egyébként sem lehetne már a szabályokat megkerülve vezetni. A hangsúly azon lehet ehelyett, hogy a legjobb online platformok legyenek elérhetőek a „fedélzeten” és milyen egyéb szolgáltatásokat tud nyújtani az adott „mobil office”. Mielőtt bárki is ezt túlzottan utópisztikusnak gondolja, jusson eszébe az, hogy az üzletemberek által használt luxusautók már ma is számos mobil office kiegészítővel vannak felszerelve, azoknak akiknek tehát az utazás alatt is fontos az üzlet, már ma is így élnek - csak az autót még valakinek vezetnie kell.

Mindezt a folyamatot kiköveteli a piac és az új generációk, az új autók iránti kereslet főleg a technológiai forradalom és annak számos bizonytalansági pontja miatt óriásit esett, a vírus által pedig most teljesen beszakadni látszik.

A vírus által várható recesszió és az azt követő újjáéledés tehát magában hordozza egy új megközelítését a home office-nak és az autóvezetési szokásoknak.

Furcsamód egy elhúzódó válság csak segítheti a technológiai változásokat.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink