Beszállítók Vision 2030: A Continental bemutatja a Gumiabroncs üzletági stratégiáját

Vision 2030: A Continental bemutatja a Gumiabroncs üzletági stratégiáját

autopro.hu | 2021.01.14 16:48

Vision 2030: A Continental bemutatja a Gumiabroncs üzletági stratégiáját

Fotó: Continental Media

A „Vision 2030” megalapozza a Gumiabroncs üzletág sikertörténetének következő fejezetét, és szisztematikus bővüléssel erősíti a vezető gyártók között betöltött pozícióját. Az intelligens digitális gumiabroncs-megoldások és a nagyratörő fenntarthatósági célok megvalósítása kulcsfontosságú és egyediséget eredményező piaci tényezők lesznek.

Hirdetés

A Tőkepiaci Napok kapcsán a Continental ismertette a Gumiabroncs üzletágra vonatkozó új stratégiai programját. A „Vision 2030” a szervezet és az összes üzleti tevékenység szisztematikus, ügyfélközpontú összehangolására fókuszál. Ezenkívül a Gumiabroncs üzletág további nyereséges növekedést céloz meg, és egy gyorsan változó piaci környezetben arra törekszik, hogy a fenntarthatóságra és a digitális megoldásokra helyezett hangsúllyal különböztesse meg magát a versenytársaktól.

Ügyfélközpontúság mindenekelőtt

Ennek megfelelően a Gumiabroncs üzletág tovább kívánja növelni piaci részesedését különösen Ázsia és Észak-Amerika növekedési piacain. A személygépjármű- és kishaszongépjármű-abroncsok szegmensében a hangsúly az elektromos járművek számára készülő és ultramagas teljesítményű gumiabroncsokkal foglalkozó globális tevékenységekre fog kerülni. A teherautók és buszok abroncsainak területe valamennyi régióban további fejlesztésen fog átesni a Conti360˚ flottaszolgáltatás alkalmazásával. Ugyanakkor a Continental speciális gumiabroncsokat magába foglaló szegmense, amely nemcsak a kétkerekű, valamint versenyjárművek abroncsait, hanem a különféle ipari alkalmazásokhoz szükséges gumiabroncsokat is tartalmazza, várhatóan tovább növekszik, különösen a mezőgazdasági abroncsokat érintően.

„A kiváló abroncsok továbbra is, és a jövőben is a DNS-ünkben lesznek. Nekik köszönhetően váltunk a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártójává. Most a „Vision 2030” stratégiai programunkkal egy olyan alapot biztosítunk, amelyhez a már meglévő erőnkkel tovább építkezhetünk. A továbbiakban az intelligens és digitális abroncsmegoldások, valamint a nagyratörő fenntarthatósági célok megvalósítása döntő szerepet fog játszani a sikereink és a piacon betöltött egyedi pozíciónk szempontjából” – mondta Christian Kötz, a Gumiabroncs üzletág igazgatója és a Continental igazgatótanácsának tagja. Az új „Vision 2030” stratégiai program megerősíti azon törekvéseinket, hogy az ügyfélorientált megoldások fejlesztésével szisztematikusan frissítsük szervezetünket, és hogy az ügyfelek igényeit minden tevékenységünk középpontjába állítsuk.”

Automatizáció és digitalizáció segíti a növekedést

A gumiabroncs szegmens jelentősen megnövelte globális piaci részesedését a korábbi „Vision 2025” stratégia következtében. Az új stratégiai program célja pedig ennek a sikertörténetnek a folytatása. A vállalat már így is a világ harmadik legnagyobb személygépjármű-abroncs gyártója, és a negyedik legnagyobb tehergépjármű-abroncs gyártója.

A személygépkocsik, teherautók és speciális gumiabroncsok szegmenseiben a Continental a prémium portfóliójával továbbra is az abroncstechnológia innovatív csúcsteljesítményére helyezi a hangsúlyt. A jövőben ezt szolgáltatások folyamatosan bővülő kínálatával egészíti majd ki, és a terület még szorosabban fog igazodni a különféle ügyfélszegmensekhez. Ezen felül az elmúlt években a Continental tovább folytatta világméretű gyártási hálózatának célzott bővítését. A vállalat csúcstechnológiás gyártási üzemeiben az olyan újítások, mint a teljesen automatizált gumiabroncsraktárak és a globális digitális gyártási rendszer vállalaton belüli átfogó bevezetése a jövőben még hatékonyabb és sokkal inkább környezetbarát termelést tesz lehetővé.

A Continental folytatja az új üzleti modellek szisztematikus fejlesztését, továbbá egy teljes ökoszisztémát hoz létre az intelligens digitális megoldások számára, amely középpontjában a prémium abroncsok fognak állni. A globális mobilitási iparág egyik legnagyobb elektronika-, érzékelőrendszer- és szoftverbeszállítójaként a Continental döntő versenyelőnnyel rendelkezik ezen a területen. Ugyanakkor a gumiabroncsgyártó rendszerszinten épít ki új fejlesztési célú partnerkapcsolatokat ügyfelekkel és más technológiai cégekkel. Ezzel a megközelítéssel a Gumiabroncs üzleti terület azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra a szolgáltatásalapú digitális megoldások globális vezetőjévé váljon. A vállalat jelenleg is számos flottaügyfelének garantált futásteljesítményt kínál a gumiabroncsok széles körű szolgáltatásaival együtt, amikor és ahol arra szükség van. Továbbá léteznek olyan intelligens abroncsok, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy érzékelők és szoftverek segítségével ellenőrizzék állapotukat. A jelenleg is futó kísérleti projektekkel szemlélteti a Continental azt a hozzáadott értéket, amelyet ügyfelei számára a jövőben az abroncsok, érzékelők, telemetriai adatok, algoritmusok, és a felhő összekapcsolásával hoz létre. Az így kapott intelligens digitális megoldások segítenek abban, hogy a gumiabroncsokat a jövőben pontosan akkor lehessen szervizelni, vagy cserélni, amikor arra valóban szükség van. Ez a biztonság és a termelékenység jelentős növekedéséhez vezet, miközben a költségek csökkennek.

Ambiciózus fenntarthatósági célok

A Continental a fenntarthatóság terén is nagyratörő célokat tűzött ki maga elé, és arra törekszik, hogy 2030-ra a gumiabroncsipar legprogresszívabb gyártója legyen. Ennek érdekében, még 2020 áprilisában az összes releváns projektet és tevékenységet világszerte az újonnan létrehozott Fenntarthatósági Részleg égisze alá helyezték. A fenntartható és felelősségteljes üzleti gyakorlatok már évek óta szerves részét képezik a Continental vállalati stratégiájának. Az erőfeszítések a klímavédelemre, az alacsony kibocsátású mobilitásra, a körforgásos gazdaságra és a fenntartható ellátási láncok stratégiai témáira összpontosítanak, így tehát a program az értéklánc összes szakaszát érinti.

Annak érdekében, hogy a jövő energiahatékonyabb és környezetkímélőbb gumiabroncsát érje el a gyártás, az alkalmazás és az újrafelhasználhatóság tekintetében, a Continental szisztematikus befektetésekkel nyit az új technológiák, az alternatív anyagok és a környezettel kompatibilis gyártási folyamatok kutatása és fejlesztése felé. Ezen erőfeszítések révén 2050-re az abroncsgyártó célja, hogy gumiabroncs termékeit érintően fokozatosan áttérjen a 100 százalékban fenntartható módon előállított anyagokra. A Continental minden olyan anyagot fenntarthatónak minősít, amely egy zárt anyagciklusban keletkezik, nincs káros hatása az emberre vagy a környezetre nézve, felelősségteljes módon kerül beszerzése, és szén-dioxid-semleges az ellátási lánc mentén. Jelenleg az egyedülálló Taraxagum projektje során a Gumiabroncs üzletág már javában pitypangból állít elő természetes gumit, amivel egy alternatív nyersanyagforrást nyit meg. Ennek eredménye például az Urban Taraxagum kerékpárabroncs, a Continental első sorozatgyártott gumiabroncsa, amelyet pitypangból nyert természetes gumi felhasználásával hoztak létre. A Gumiabroncs üzletág vezető szerepet játszik a víz és az energia hatékony és fenntartható felhasználásában is. A sokéves kemény munka eredményeként mára a Continental az ipari átlagnál már 55 százalékkal kevesebb vizet és 17 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt egy tonna gumiabroncs gyártása során. 2030-ra a cél további 20 százalékos megtakarítás elérése minden esetben.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink