Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új vezetőt keresnek a Continental élére?
Sajtóinformációk szerint az autóipari beszállító és gumiabroncsgyártó Continental felügyelőbizottsága tárgyalásokat folytat Elmar Degenhart vezérigazgató utódjának megtalálásáról. A felügyelőbizottság elnöke, Wolfgang Reitzle aggodalmát fejezte ki a már a koronavírus-járvány kitörése előtt is nehézségekkel küzdő DAX-vállalat vezetése miatt – számolt be a Manager Magazin, saját forrásra hivatkozva.
Az iparági óriás közlése szerint egy szervezetátalakításban jártas stratégát keresnek. Belső jelöltek is szóba jöttek már, a külsős jelölteknek az autóalkatrész-részleg vezetőjével, Nyikolaj Setzerrel kellene megmérettetniük magukat. A vállalat és az üzemi tanács szóvivői nem kommentálták a híreszteléseket, a vállalat szerint találgatásokról van szó.
A Continental jelenlegi vezetője, Elmar Degenhart 61 éves, szerződése 2024 augusztusáig szól. A vállalatcsoport addig még mindenképp nagy átszervezésben lesz, a világszinten 230 ezer állásból 30 ezer alatt rezeg a léc, melyből 13 ezer esetben németországi munkavállalókról van szó. Az igazgatótanács tervei szerint számos üzemet zárnak be. 2023-tól a vállalat bruttó kiadásait egymilliárd euróval csökkentené. A beszállító már a tavalyi évben is kénytelen volt jelentős veszteségeket elkönyvelni, a globális autóipar visszaesése miatt.
A jelenlegi vezető nem lenne elég keménykezű?
Degenhartot körültekintő vezetőnek tartják, aki nem tétlenkedik, hanem határozottan fellép. Egyesek a konszernen belül azonban habozásként értelmezik a 2009 óta hivatalban lévő Conti-vezér válság során tapasztalt lépéseit.
A Manager Magazin névtelenül idézett vállalati vezetője szerint most „egy könyörtelen irányítóra van szükség, aki határozottan eltakarít” – számolt be az Automobilwoche.
A pénzügyi válság idején bekövetkezett sikertelen felvásárlási kísérlete óta a hannoveri székhelyű csoport fő részvényese 46 százalékkal a Schaeffler ipari család, akik az azonos elnevezésű autóipari beszállítóban szintén érdekeltek.