Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szerkezetátalakítással spórolna a Continental
2022-től három részleg alá vonja össze az összes üzemét a Continental – lesz a gumikkal foglalkozó rész (Tires) és az autóipari divízió (Automotive), minden más tevékenységet az új, Contitech nevű divízió alá szerveznek be.
A Continental szeptember utolsó napján ismertette a közeljövőre vonatkozó megtakarítási terveit. A konszern egy szerkezetátalakítással próbálja meg ésszerűsíteni a működését, emellett pedig erősíteni kívánja a szoftveres részt, azaz nagyobb hangsúlyt fektetnek a vállalatnál a saját szoftverfejlesztésre – az ezzel foglalkozó alegység az Automotive divízióba kerül januártól, öt másik alegység mellett.
A következő években globális szinten harmincezer munkahelyet szüntet meg a Continental, ezzel párhuzamosan a szoftverfejlesztéssel kapcsolatos részlegben új állások jöhetnek létre. Az elbocsátások még a gumikkal foglalkozó divíziót is érintik, pedig az volt a legsikeresebb üzletág az elmúlt évben.
Csökken a vezetőség
Az átszervezés következtében a Continental vezetőségének – héttagú ügyvezető testületének – létszáma csökken két fővel: Helmut Matschi, a járműhálózatért felelős vezető és Frank Jourdan, az autonóm járművekért felelős vezető távozik a posztjáról idő előtt.
Ezzel együtt az újonnan létrehozott Automotive divízió vezetője a konszern vezérigazgatója, Nikolai Setzer lesz. Ez az üzletág felelős a szoftverek mellett a hálózatokért, a nagy teljesítményű számítógépekért, a kijelzőkért és vezérlőelemekért, mobilitási szolgáltatásokért, valamint az autonóm vezetéssel és a biztonsággal kapcsolatos technológiáért.
Jobb fókusz
Wolfgang Reitzle, a felügyelőbizottság elnöke a szerkezetátalakítást azzal indokolta, hogy a legfontosabb iparági témákra így jobban tud összpontosítani a vállalat.
A stratégiai átrendeződés felgyorsul, és a Continental agilis, piac- és jövőorientált módon helyezkedik el a mobilitási ipar átalakulásában – vélte a szakember.
Óvatosságra int a leépítések kapcsán az üzemi tanács
A Continental üzemi tanácsa arra figyelmeztetett, hogy az új struktúrát nem szabad ürügyként használni a további létszámleépítések végrehajtásához: sok kutató és fejlesztő kolléga túlterhelt vevői projektekkel – írták, hozzátéve, hogy így is komoly csatákat kell megvívnia a szakszervezetnek egyes munkahelyek megőrzésének érdekében.
A hajtástechnikai részleg nemrég befejezett leválasztása a Vitesco vállalathoz kevesebb adminisztrációs munkával járt. Az új struktúrákat az erőforrások jobb kihasználására és a kollégák terheinek enyhítésére kell használni – idézi az üzemi tanácsot az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken.